A public relations új mérési kézikönyve

Ma már egyre kevesebb cégtulajdonosban merül fel a világon fel az a kérdés, hogy a public relations segíti-e cége tevékenységét. Egyre többen ismerik fel, hogy a public relations szemléletmódjának és a pr-tevékenységnek kiemelt helye van a közösségi hálón. A Facebookon, a Twitteren egyre több szervezet jelenik meg, a public relations segítségével teszik ismerté, elismerté, elfogadottá, megbecsülté szervezetüket, vagy terméküket, szolgáltatásukat. Ezzel egyidejűleg növekszik az igény a közösségi médiában elért sikerek mérésére.

 

Egy új szakkönyv, a PR News új kézikönyve, a  PR Measurement Guidebook ebben kíván segíteni. A legújabb kiadás 200 oldalon keresztül az aktuális mérési eljárásokról, taktikákról szól. 
Útmutatást találunk ahhoz, hogyan tudjuk hatékonyan felhasználni a közösségi médiát a szervezet pr-tevékenysége során. A könyv kreatív ötleteket ír le az üzleti célok megvalósításához vezető útról.

A kézikönyv egyik legfontosabb témája, hogy egy szervezeti pr-szakember hogyan tudja bizonyítani saját erőfeszítéseit, s az ennek következtében létrejövő eredményeket a szervezet vezetőség számára.

David Rockland a Ketchum PR ügyvezető igazgatója arra biztat bennünket: reagáljunk a változásokra. Ma már nem elég, ha „rendben mennek a dolgok”, időt kell szentelni ennek mérésére is.

Gordon Andrew, a Highlander Consulting vezetője még ennél is tovább merészkedik. Szerinte semmi jóra nem számíthatunk, ha időről időre nem számolunk be felettesünknek befektetésünk megtérüléséről.

Ízelítő PR Measurement Guidebook témáiból:

  • Sales & Marketing
  • Media Relations
  • Proving PR’s worth (A PR jelentősége)
  • Managing Reputation & Measuring Crisis

 

A CCO Magazin szerint a mérés nem csak pr-munkatársak, de minden kommunikációval foglalkozó számára kiemelt fontosságú kell, hogy legyen. Változó világunkban ugyan megpróbálhatjuk kikerülni, de a siker egyik kulcsaként nem menekülhetünk előle.

CCO Magazin / Ujhelyi Irma