Amikor a diák osztályozza a tanárát

A hazai felsőoktatásban is immár általános szokássá válik az, ami például Amerikában, vagy Nyugat-Európában elismert gyakorlat, amikor a diákok értékelik tanáraikat. Azonban a felsőoktatási intézményekben jelenleg a legkülönfélébb módon osztályozzák a diákok a tanáraikat.

A közelmúltban azonban Magyarországon útjára indult az interneten egy új demokratikus kezdeményezés, egy új portál, ahol a hallgatók teljesen átláthatóan értékelhetik az oktatóik teljesítményét. Sőt még összehasonlításra is van lehetőség a különböző felsőoktatási intézmények és azok oktatói között. Az oldal, a szavazás a http://markmyprofessor.com címen érhető el.

 

 

 

 

 

A MarkMyProfessor.com oldal célja, hogy segítséget nyújtson a felsőoktatásban tanuló diákoknak és tanároknak. A tanárok számára rendkívül tanulásgos, hiszen itt kaphatnak visszajelzéseket saját magukról, oktatott tantárgyukról. Az oktatók és hallgatók számára kölcsönös előnyt jelent az oldal, hiszen a tanárok feltölthetik a közérdekő tananyagaikat, információikat, melyet diákjaikkal szeretnének megosztani.
A diákok ezúton is hozzájuthatnak olyan órai anyagokhoz, jegyzetekhez, esetleg kidolgozott vázlatokhoz, tételekhez, amelyek megszerzése eddig komoly fejtörést jelentett számukra.
A szavazásokból egyszerűen derül ki, hogy melyik tanárnál, melyik tantárgyat érdemes felvenni. A választáshoz segít hozzá az a szavazás, amit a diákok egymás számára megosztanak egymással, hiszen a tanár osztályozható felkészültsége, segítőkészsége, előadásmódja, a követelmények teljesíthetősége és a tárgy hasznossága szerint.

Az oldalon folyamatosan jelennek meg a hazai felsőoktatási intézmények és tanáraik.

A http://markmyprofessor.com célja, hogy egy közös, kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolat alakuljon ki tanár és diák, diák és tanár között, de portál elősegíti a jobb diák-diák kapcsolatot is.

CCO Magazin