Emberek és környezet +

Lapunk örömmel számol be, ha arról értesül, hogy, egy-egy szervezet, vállalat, a kommunikáció-, a public relations, a szervezetek társadalmi felelősségvállalása területén sikereket ér el, vagy komoly terveket jelent be. Így szeretnénk helyt adni annak a beszámolónak, amely az IKEA háza-tájáról érkezett szerkesztőségünkbe.

 

 

Az IKEA Csoport bemutatja új, fenntarthatósági stratégiáját, az Emberek és környezet pluszt

Az új stratégiának köszönhetően az IKEA Csoport energiafüggetlenné válik, és emberek millióit segíti hozzá a minőségi és fenntartható élethez otthonaikban.

Bemutatkozott az IKEA Csoport új és ambiciózus fenntarthatósági stratégiája, az Emberek és környezet plusz. A stratégia szerves részét képezi az IKEA Csoport hosszú távú növekedési irányának, és a vállalat régi időkre visszanyúló fenntarthatósági munkájára alapozva határoz meg új célokat és intézkedéseket 2020-ig.

Az Emberek és környezet plusz három fő területre összpontosít:

  • Emberek millióinak megmutatni és lehetővé tenni, hogy fenntarthatóbb életet élhessenek otthonaikban, olyan termékeken és megoldásokon keresztül, melyek segítségével a vásárlók pénzt takaríthatnak meg – kevesebb energia és víz felhasználása, és a hulladék mennyiségének csökkentése által. Néhány példa: a meglévő világítás LED technológiára való cseréje, ami akár 20 éves élettartamot és 85%-kal kevesebb áramhasználatot is jelenthet; a piacon ma kapható legenergiatakarékosabb háztartási gépek választéka a legalacsonyabb áron; kedvező árú, funkcionális és egyszerűen használható otthoni hulladékszelektálást és takarékosságot, valamint kisebb vízfelhasználást biztosító megoldások kínálata.
  • Külső energia- és erőforrásoktól való függetlenség, melynek egyik része legalább annyi megújuló energia termelése, ami fedezi az IKEA Csoport áruházainak és épületeinek energiaszükségletét, és amelynek keretein belül 1,5 milliárd eurót fektetünk nap- és szélenergia projektekbe. Részét képezi továbbá az IKEA Csoport működéséhez szükséges energiafelhasználás legalább 20%-os csökkentése, és a beszállítóink ösztönzése, hogy kövessék példánkat. Folyamatos termékfejlesztéssel igyekszünk fenntarthatóbbá tenni választékunkat és termékeinket, ezért minden fontosabb lakberendezési alapanyagunkat – köztük a csomagolásét is – igyekszünk megújuló, újrahasznosítható vagy újrahasznosított forrásból biztosítani.
  • Élen akarunk járni abban, hogy szebb életet teremtünk az emberek és közösségek számára, ezért – többek között – támogatjuk a munkahelyek fejlesztését az IKEA Csoport teljes ellátási láncán keresztül, bátorítva beszállító partnereinket, hogy ne csak elvárásainknak megfelelő teljesítményt nyújtsanak, hanem továbblépve, közös értékeinken is osztozzanak. Ezenfelül igyekszünk elérni, hogy ezek a hatások ne csak a közvetlen értékesítési láncban dolgozókra legyenek hatással, hanem a tágabb környezetükre is, az emberi jogok támogatása által.

„Szebb hétköznapokat szeretnénk teremteni az emberek többsége számára. A szebb élet a fenntarthatóbb életet jelenti. Évek óta dolgozunk, és már nagyon sokat tettünk ezen cél eléréséért, és most elérkezett az idő, hogy a következő nagy lépést megtegyük. Az Emberek és környezet plusz lesz segítségünkre ebben, átalakítva eddigi üzletvitelünket, mellyel pozitív hatást érhetünk el” – nyilatkozta Mikael Ohlsson, az IKEA Csoport elnök-vezérigazgatója.

 

A XXI. század egyik nagy kihívása minőségi életet biztosítani az embereknek világszerte úgy, hogy közben az erőforrások szűkösségét és a klímaváltozást is szem előtt kell tartani. Az Emberek és környezet plusznak köszönhetően az IKEA Csoport jelentős szerepet fog játszani abban, hogy megfeleljen ezeknek a kihívásoknak. Továbbá annak érdekében, hogy hozzásegítse a működési területein élő embereket és közösségeket a minőségi élet megteremtéséhez, az IKEA a leghatékonyabban igyekszik felhasználni az erőforrásokat, és a hulladékra is akként tekint a jövőben. Az IKEA Csoport kizárólag megújuló energiából fogja fedezni az üzemeltetéséhez szükséges energiát, miközben biztonságos vegyszerek, felelősen kezelt erdészetek, halászatok és gazdaságok adják beszerzési láncának alapját.

„Azt valljuk, hogy a fenntarthatóság nem kiváltság – mindenki számára elérhetőnek kell lennie. Több mint 770 millió áruház-látogatóval, izgalommal nézünk a lehetőség elébe, hogy gyönyörű és praktikus, energia- és víztakarékos termékeinkkel – melyekkel vásárlóink csökkenthetik rezsiköltségüket – segítsünk valóra váltani otthonaikkal kapcsolatos álmaikat. Az Emberek és környezet plusszal megengedhetjük magunknak, hogy még kiterjedtebb felelősséget vállaljunk beszállítói láncunkért az elkövetkező években, például mostantól kizárólag megújuló energiát használunk az épületek üzemeltetéséhez, és továbbra is támogatjuk a gyermekek jogait” – mondta Steve Howard, az IKEA Csoport fenntarthatósági vezetője.

„A magyarországi IKEA áruházak energiagazdálkodása során mind a forrásra, mind a takarékos felhasználásra fokozott figyelmet fordítunk. Áramigényünk 100 százalékban megújuló forrásból származik 2008 óta, energiafelhasználásunk 2005-höz képest 2010 végére hozzávetőleg 40 százalékkal lett hatékonyabb, pedig az IKEA áruházakba látogató vásárlók száma megduplázódott azóta. 2010-hez képest további két százalékkal csökkentettük energiafelhasználásunkat, célunk pedig az, hogy 2015-re összesen 20 százalékkal csökkentsük ezt a mennyiséget.

Minden téren törekszünk a hatékony újrahasznosításra: 2011. végére elértük, hogy a keletkező hulladékok 91 százalékat szelektíven gyűjtjük, amit így újrahasznosítanak, vagy energiát nyernek belőle,  2015-re pedig azt szeretnénk, ha áruházainkból származó hulladék egyáltalán nem kerülne hulladéklerakóba. Az energia-takarékosság mellett az egyéb környezetvédelmi kérdések is fontosak a számunkra: immár hagyománnyá vált, hogy karácsonyi akció keretében annyi őshonos fát ültetünk a magyar erdőkben, ahány fenyőfa eladásra kerül az IKEA áruházakban.

Ennek eredményeképpen eddig Budaörs területén 21 000 facsemetét ültettünk el. Az egyik legfontosabb kérdésnek azonban a gyerekek hozzáállásának formálását tartjuk: szakmai partnereinkkel folyamatosan azon dolgozunk, hogy a jövő generációinak környezetvédelmi oktatásában hosszantartó eredményeket érjünk el, több mint 200 iskolával szerveztünk folyamatosan közös oktatóprogramokat Magyarországon“ – fejtette ki a magyarországi IKEA áruházak eredményei és céljai kapcsán Bolyky István, a budapesti IKEA áruház környezetvédelmi koordinátora.

Az IKEA Csoport fenntarthatósági törekvéseiről, többek között a Fenntarthatósági jelentésről, és a teljes Emberek és környezet plusz stratégiáról ide kattintva további részletek is kiderülnek.
Az Emberek és környezet plusz film ide kattintva tekinthető meg.

Forrás: IKEA Press Release – Fotók: Urbansnob