Facebook: itt a Timeline ideje!

A Facebook teljesen átalakította a profilok felépítését: bevezetésre került a Timeline mind magánszemélyek, mind pedig cégek részére egyaránt. Egy rövid ideig csak választható funkció lesz, mely a következő pár hetet jelenti; így azoknak a céges oldalaknak, akik még nem kezdték el az oldaluk átalakítását, lesz mit behozniuk.

Több lehetőség közül választhatunk, hogy hogyan prezentáljuk a nagyérdemű felé a márkánk profilját a Timeline rendszerben.

Michael Jaindl, a Buddy Media egyik munkatársa teljesen átérzi a cégek aggodalmát a Timeline-al kapcsolatban. Jaindl egyébként március 20-án egy webes szeminárium során osztja meg tapasztalatait az érdeklődőkkel, ahol szívesen válaszol bármilyen a témával kapcsolatos kérdésre. Az oldal egyébként már most is elérhető, IDE kattintva.

Lapunk magyar fordításban idézi a PR News amerikai szak-portál Michael Jandl-el készített interjúját.

 

PR News: Február 29-től a cégek lehetőségként megkapták, hogy a Facebook Timeline-t elkezdhessék használni, de március 30-tól minden profil automatikusan átáll az új rendszerre. Hogyan készüljünk fel a változásra?

Michael Jaindl: Először is: el kell kezdeni használni a Timeline-t. A tavaly decemberi PR News washingtoni konferencián megkérdeztem a látogatókat, hogy hányan használják már a Timeline-t, körülbelül 5-10 kezet számoltam össze. Akkor még a Facebook nem jelentette be ezt a funkciót magánszemélyek számára, csak voltak rá opciók, hogy aktiváljuk. PR szakembereknek érdemes elkezdeni és kitapasztalni a rendszert, hogy megértsék hogyan működik és milyen a felépítése. Fontos, hogy a különböző brandek kitaláljanak egy jó stratégiát az új külsőre és felépítésre. Milyen eseményeket emelnének ki? A Timeline segítségével például be lehet mutatni a márkát egészen a kezdetektől. El kell kezdeniük gondolkodni azon, hogy miyen fontos mérföldköveket és eseményeket akarnak megemlíteni vagy épp kiemelni az oldalon.

PR News: Milyen más funkcióra kell még odafigyelniük a cégeknek?

Jaindl: Február 29-én megjelent a Timeline és vele együtt a saját hirdetési felület jön létre. Például bejegyzéseket lehet közzétenni az oldalakon, ami azt jelenti, hogy a felhasználók összesen hatféle tartalmat, köztük szöveges státuszfrissítéseket, fotókat, videóanyagokat, linkeket, kérdőíveket és eseményeket publikálhatnak.A tartalom, ami kikerül a Facebook-ra és a hozzá csatolt tartalom – a hirdetési szisztéma eleje és vége. Ha olyan felhasználó olvassa a hirdetéseket, akinek vannak barátai a megrendelő rajongói között, a Facebook automatikusan, extra költségek felszámítása nélkül közösségi tartalmakkal egészíti ki a hirdetést.

PR News: Melyek a legújabb trendek a látogatók növelésére?

Jaindl: Egy nemrég megrendezett konferencián a Facebook egy Reach Generator nevű fizetős funkciót jelentett be. A Facebook belső kutatásai szerint a rajongók kétszer többet költenek a nem rajongóknál. A már régóta ismert adatok szerint egy átlagos page post-tal a rajongók 16%-a érhető el. A Reach generator garantálja, hogy havi szinten a rajongók 75%-át elérjük, valamint heti szinten a rajongók 50%-ához eljut a kívánt üzenet, mindez nagyon egyszerű módon.

PR News: Melyik Facebook „mérőnek” fog legjobban nőni a jelentősége?

Jaindl: A visszatérő lájkolók és hozzászólók a legfontosabb mérőpontok. Az aktivitás lemérhető a már ismert „People Talkint About This” ami, azt az adatot mutatja meg, hogy az adott poszt mennyire volt népszerű rajongóid körében. A Facebook ezt a lájkok és kommentek, hozzászólások összességéből számítja ki a megjelenés függvényében. Ez nem azt jelenti, hogy általában hány embert és hogyan érsz el, kizárólag az adott post-ra vonatkozik.

PR News: Mik a legggyakoribb hibák, amiket a cégek elkövetnek a Facebook oldalukon?

Jaindl: Még mindig látok olyan márkákat, akik úgy készítenek maguknak oldalt anélkül, hogy megértenék az egésznek a lényegét. Fontos tudni, hogy a közösségi média segítségével le tudják mérni, hogy merre fejlődjenek tovább. Azt is sokszor látom, hogy a cégek hatalmas reklámot adnak az oldaluknak, de igazán nem töltik ki tartalommal, nem kommunikálnak a látogatóikkal. Pedig az elengedhetetlen egy sikeres kampányhoz.

Forrás: PR News / Napimagazin