Füstbe ment blogok

A Marketing112 oldalán találtunk egy érdekes cikket a blogok megszűnéséről, amit szívesen osztunk meg olvasóinkkal.

A marketinghir.hu (ismereteim szerint) a legnagyobb hazai, marketing szakmai híraggregátor. Azt tudja, hogy a marketing- média és kommunikáció témában írt blogokat ismeri, pásztázza és címeikkel az oldalba gyűjti. A pásztázott forrásokat rendszeresen frissítjük, új forrásokat veszünk fel illetve – a nem aktívakat – töröljük. Most is ez történt, amely során pár gondolat született.

A marketinghir.hu hamarosan megújul, jelenlegi formájában már soha többet nem lesz elérhető, így érdemes még most nézegetni, keresni benne. Jelenleg 90 forrásból (blogok, portálok) gyűjti a szakmai híreket. A blog írásakor már átlépte az 59 000 feldolgozott cikket, amelyek között még keresni is lehet. Előadások előtt, szakdolgozat írásakor, vagy tanulmány elkészítésénél nagyon hasznos segítség. Egy hónap alatt 100-200 000 “hit” forgalmat generálunk a forrásainknak, ebben persze benne vannak a keresőmotorok forgalma is.

A források frissessége az elsődleges, aki már 1.5-2 hónapja nem blogolt, nem írt új cikket, azt töröljük – és sajnos elég sok ilyen blog van Magyarországon. Tapasztalatom szerint négy fő oka van:

1. Felkapja a szerző témát, nagy motivációval elkezd blogolni és a csekély olvasószám miatt abbahagyja a blogolást. Ilyen volt pl. a Foursquare- illetve a Youtube marketinggel foglalkozó blogok.

2. A blog egy diáké, elhelyezkedik, abbahagyja. A legismertebb talán a Kontár blog, amely leginkább reklámkritikákról volt híres, sokan olvasták. Tudtommal a szerző egy hölgy, akkoriban egyetemista (bár a kilétét mindig is titkolta), gondolom elhelyezkedett a szakmában…

3. Nem tudni az okát: Nagyon hirtelen robbant be a cikkeivel, aztán olyan gyorsan inaktívvá is vált a Rajongó csata nevű blog, amely November óta nem hallat magáról. Így utólag elnézve nem lepődnék meg, ha csak egy termék promótálásra kitalált blog lett volna. A cikkek hasznosak voltak, sajnálom, hogy elhallgatott.

4. Facebookra költözött: Több ilyen blog létezik létezett, köztük olyanok is, akik azért meghatározóak a kis- és középvállalati marketingben. Nem értem a költözésük okát. Szerintem, annál nagyobb hibát nem is lehet elkövetni, hogy egy jól működő, SEO-értékes blogot abbahagyjunk, és csak a közösségi hálón kommunikáljunk. A Facebook nem a mienk, csak használhatjuk és az ott elért eredmények akár pillanatok alatt veszhetnek el, ha pl. tiltanak minket.

 

Marketing112 / Miklovicz Norbert