a CIPR International első konferenciáját rendezte Londonban. Három téma volt középpontban: modern krízisek, etikai kihívások és globális kommunikációs szervezetek vezetése.
 
Május első hétvégéje igazi szakmai csemege volt minden PR-osnak, aki Londonban járt. Május 4-n este Robyn de Villiers, a Burson-Marsteller globális PR ügynökség afrikai régiójának vezetője tartott előadást a House of Lords épületében, ahol az afrikai PR média-, üzleti- és PR piacról tartott előadást, amelyet elegáns vacsora követett.
A konferencia első szekciójában a krízishelyzetek kezelése volt a fókuszban. Donald Steel (a BBC egykori kommunikációs vezetője) gondolatébresztő előadásában leszögezte: közösségi média krízis (social media crisis) nem létezik. Amikor a probléma megtörténik, a közösségi média egy csatorna, ami gyorsan beszámol róla és ezáltal sokkal erősebb kihívás elé állítja a szervezeti kommunikátorokat. Véleménye szerint nagy a különbség a közösségi médián beszámoló szemtanú (pl. katasztrófák esetén) és az azt feldolgozó újságírók között, a PR szakembereknek mindkettőt – persze másképp – kezelni kell.
Az első panelbeszélgetés kitért a modern krízis új módjaira, a reputációs kockázattal járó, vagy adatvesztés miatt kárt okozó krízisekről. A konferenciát szervezők – előre mutató módon – a témával foglalkozó IT, jogi és üzleti tanácsadással foglalkozó szakembereket szólaltattak meg, a krízishelyzetek megoldásában egyre inkább van rájuk (is) szükség, a kommunikátorok mellett.
A második szekció az etika kihívásait járta körül, először dr Johanna Fawkes akadémiai megközelítésből, aztán a résztvevők csoportra osztva saját szakmai munkájuk top5 kihívását gyűjtötték össze. A szekciót itt is egy panelbeszélgetés zárta, ahol Ázsia, Afrika, Európa és az Egyesült Államok kommunikációs piacán megjelenő különféle etika normák és az arra adott szakmai gyakorlatokról esett szó.
A harmadik szekció az interkulturális különbségekre, a technikai és menedzsment-módszerekre helyezte a hangsúlyt, hiszen a nemzetközi vállalatoknál a belső kommunikáció is komoly feladat elé állítja a vállalati vezetőket. Herbert Heitmann, aki a Bayer kommunikációs vezetője és az Európai Kommunikációs Igazgatók Szövetségének (EACD) elnöke nyitóelőadásában 8 pontban szedte össze, milyen témákra kell ügyelnie egy vállalati kommunikációs vezetőnek, ha globális környezetben dolgozik. Kerry Thorpe egy teljesen másik intézményi kultúra, a Ben&Jerry’s belső kommunikációs stratégiájáról mesélt. A szekciót itt is panelbeszélgetés zárta, ahol jogi és management consulting módszerekről is szó esett.
A Guardian és Observer szerkesztőségének is épületet adó King’s Place-ben zajló konferenciát Jason Mackenzie, a CIPR elnöke zárta azzal, hogy a szakmánk fejlődésének kulcsa továbbra is párbeszéd, a jó és rossz gyakorlatok megosztása, amelyhez az angol szövetség mindig teret és motivációt biztosít.