Szakmai ajánlást tett közzé a Magyar PR Szövetség a koronavírussal kapcsolatos kommunikációs és szervezetirányítási tevékenységre vonatkozóan
Az elsősorban a kkv szektor képviselőinek és nagyvállalati vezetőknek szóló szakértői útmutató az egészségvédelemre vonatkozó javaslatok mellett legfőképp a cégek belső kommunikációjának, krízismenedzsmentjének szabályaira, valamint a külső partnerekkel történő kapcsolattartás ajánlott módjaira tér ki.
Magyarország Kormánya rendkívüli jogrendet hirdetett, veszélyhelyzet elrendeléséről döntött 2020. március 11-i ülésén. A Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatában dolgozó szakemberek felelősséget érezve a koronavírus-járvány kapcsán kialakult pandémiás helyzet gyors és hatékony megelőzésében, részletes szakmai ajánlást tettek közzé, melyben összehangolt, minden vállalatot érintő intézkedési tervek bevezetését sürgetik. Az útmutató nemcsak az infekciókontroll fontosságára és a munkavállalók biztonsága érdekében előírandó szabályokra hívja fel a figyelmet, de a digitális eszközökben, online kapcsolattartásban rejlő lehetőségeket is bemutatja.
„Jelen helyzetben különösen fontosnak tartjuk, hogy felkészült, etikus szakemberek irányítsák a hazai cégek üzleti és munkaszervezési folyamatait; olyan vezetők, akik akár a gazdasági szempontok háttérbe szorításával köteleződnek el a dolgozók egészségének védelme, a fenntartható fejlődés és a társadalmi felelősségvállalás mellett.” – mondta Dr. Pintér Dániel Gergő, az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának elnöke és a kiadvány főszerkesztője. A szakértő minden hazai vállalatot arra kér, hogy ne halogassa tovább a válságstáb felállítását, fontolja meg a vészforgatókönyvek, kríziskommunikációs tervek kidolgozását és életbe léptetését, valamint azonnali hatállyal tegye nyilvánosan is elérhetővé a koronavírus prevenciójával kapcsolatban bevezetett legjobb gyakorlatait. „Javasoljuk a cégvezetők számára, hogy allokáljanak külön büdzsét a veszélyeztetett dolgozói csoportok támogatása, a szükséges prevenciós eszközök beszerzése, az általános katasztrófa és polgárvédelmi ismeretek átadása, valamint a szóvivők, kommunikációs menedzserek képzése érdekében.” – tette hozzá Dr. Pintér Dániel Gergő, aki szerint a hivatalos vállalati kommunikáció során kiemelten fontos a megnyugtatásra és tényszerűségre törekvés. „Az álhírek, spekulációk, félrevezető információk terjedésének megakadályozása érdekében elengedhetetlen kerülni a pánikkeltő, érzelemgazdag megfogalmazásokat. – figyelmeztet a krízismenedzsment szakértő.
Az elmúlt napok kivételes kihívások elé állította a vezetőket. Meg kell szervezni a működés fenntartását, nem lehet tervezni, de már most gondolni kell a jövőre. Szükség van következetes és érthető kommunikációra, mert ez ad biztonságot ebben a nehéz időszakban. A kríziskommunikáció, a válságra való felkészülés, a pandémiás terv számos menedzser napi munkájában most jelenik meg először. Elsősorban nekik szerettünk volna segíteni ezzel a szakmai ajánlással.” – mondta Vas Dóra, az MPRSZ Etikai Bizottságának elnöke, a kiadvány társszerzője.
„Egy krízishelyzetben – minden tanulás és felkészülés mellett is – az első lépések általában a pánik és a kapkodás reakciói. Ilyenkor a higgadt, tervezett, stratégiai szemléletű kommunikáció sokat segít minden szervezet működésében. A hasonló válságokban megnő a PR szerepe, hiszen a rendezvények, a reklámok, az értékesítést támogató kommunikációs aktivitásokat általában azonnal és drasztikusan megvágják a cégek, de a vállalati kommunikációra szükség van a biztonságos működéshez is. Örülök, hogy a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatának két kiváló szakértője gyorsan és pontosan szedte össze más szakemberek segítségével a legfontosabb teendőket. Bízunk benne, hogy tagjaink és a vállalatvezetők számára ez egy hasznos kiadvány lesz. Az MPRSZ szolgáltató profiljának következő lépéseként egy szakmai csoport létrehozását tervezzük tagjaink számára, ahol tapasztalatcsere, tanácsadás és hasznos szolgáltatások megosztására vállalkozunk.” – tette hozzá Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
Az évtizedes piaci tapasztalatokkal rendelkező vállalati kommunikációs, marketing és menedzsment tanácsadók észrevételei alapján készült útmutató az ide kattintva érhető el.
Az MPRSZ az észrevételeket, kéréseket a titkarsag@mprsz.hu email címre várja, további információk az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának munkájával kapcsolatban pedig az mprsz.hu honlapon találhatók.
 
Forrás: MPRSZ Kríziskommunikációs tagozata