Kézikönyv a Válságmenedzsmentről

Egy új szakkönyvet jelentetett meg a PR News. A legújabb kötetük címe: Crisis Management Guidebook

 

A kézikönyv a legújabb kutatásokat, esettanulmányokat és szakvéleményeket felhasználva, iránymutatásokkal és tanácsokkal lát el annak érdekében, hogy a kialakulóban lévő, vagy a már kialakult válságot minél gyorsabban kezelni lehessen és ennek érdekében egy hatékony cselekvési tervet állítson föl annak megoldására. Bár a válság-menedzsment önmagában nem tudomány, ennek ellenére számos nézőpontot ismerhet meg a legjobb gyakorlati példákkal, iránymutatásokkal lát el a problémák kérdésében kutatási tippektől kezdve a közösségi média taktikákig.

Ahogy a könyv bevezetőjében olvasható: a válságok az üzlet része, viszont ügyesen kell kezelni őket.
Ha a beavatkozás nem hatékony vagy későn veszik észre, akár eljuthat egy olyan ponthoz ahonnan már nincs visszaút. A válságkezelés kulcsa, hogy azonnal cselekedni kell, még mielőtt a vihar kitörne. A megfelelő válságkezeléssel és tervezéssel még a kezdeti fázisban el lehet kerülni a pánikot és így a hangsúly inkább a válság utáni kommunikációra helyezhető.

A válság általában azt jelenti, hogy nehéz idő következik a cég, annak termékei, szolgáltatásai valamint azok számára, akik a céget képviselik a világ különböző részein. Ez azt is jelenti, hogy a vállalat gyenge és sebezhető, ezért egy olyan cselekvési tervet kell készítenünk, amely támogatja a munkacsoportokat, a belső tőkét, a kommunikációs csatornákat és a kommunikációs protokollt. E források segítségével pedig hamar megoldást találhatunk a problémákra.

A könyv első fele különböző szakemberek kutatási eredményeit mutatja be, majd pedig a média kapcsolatok, a belső kommunikáció, a probléma menedzsment, a közösségi média, a pr-perek, a válságterv fejezeteken keresztül ismerhetjük meg a számunkra fontos lépéseket egy sikeres válságterv felállításához. Végül pedig az esettanulmányokban néhány megtörtént példát olvashatunk.

E könyv segítségével lépésről lépésre elkészíthető egy válság cselekvési terv, amely segít átvészelni a válság kezdeti szakaszát, ezen felül a könyv alapján elkészíthető egy ellenőrzőlista is, amellyel a szervezetnek a válságra való felkészültsége mérhető fel.

A könyv célja, hogy a különböző szakemberek megosszák tapasztalataikat, azokkal, akiknek szükségük van erre, és ez által elismertek, sikeresek és magabiztosak legyenek a különböző válság fajták kezelésében. Végezetül pedig a könyv arra is buzdítja olvasóit, hogy ha lehet ők is osszák meg tapasztalataikat, ezzel is segítve másokat.

A könyv megrendelhető elektronikus és nyomtatott formában az interneten is.

CCO Magazin / Révész Andrea

Forrás: prnewsonline