Közösen jó történeteket írunk! – Új pályázat a Tesco és a MAF együttműködésével

A Magyar Adományozói Fórum szakmai partnerként működik közre a Tesco "Ön választ, mi segítünk" pályázati programjában, amely összesen 26 800 000 forinttal támogat közösségépítő projekteket. A programra április 3-ig, országosan 67 körzetben nevezhetnek civil szervezetek egészséges életmódot ösztönző, gyermekek oktatását támogató, valamint környezetszépítő-védő aktivitásokkal.A Magyar Adományozói Fórum szakmai partnerként működik közre a Tesco “Ön választ, mi segítünk” pályázati programjában, amely összesen 26 800 000 forinttal támogat közösségépítő projekteket. A programra április 3-ig, országosan 67 körzetben nevezhetnek civil szervezetek egészséges életmódot ösztönző, gyermekek oktatását támogató, valamint környezetszépítő-védő aktivitásokkal.

A pályázatokat a Magyar Adományozói Fórum a pályázati felhívásban is szereplő szempontok alapján körzetenként rangsorolja. Az első három helyezett közül a Tesco vásárlói és munkatársai szavazással választják ki a nyertes 67 helyi szervezetet.

A június közepéig tartó országos pályázat célja, hogy a megvalósuló projektek a helyi közösségek javát szolgálják. Éppen ezért a pályázó civil szervezetek három kategóriában – lakókörnyezet megszépítése, gyermekek oktatása és képességfejlesztése, egészséges életmód támogatása – olyan programokkal nevezhetnek, amelyek ott fejtik ki jótékony hatásukat, ahol a Tesco vásárlói és dolgozói élnek.

„Mi, a Tescónál hiszünk abban, hogy a civil szervezetek, vásárlóink és munkatársaink összefogásával jobbá tehetjük környezetünket és fejleszthetjük a helyi közösségek életét. Az „Ön választ, mi segítünk” program épp az ilyen típusú együttműködés és tenni akarás katalizátora, egy olyan lehetőség, ahol nem csupán a 67 díjazott pályázat nyer, hanem minden egyes résztvevő, aki az közös gondolkodásba bekapcsolódik. Hiszünk abban, hogy a programnak köszönhetően, a támogatást elnyerő pályázatok mellett számos olyan projekt és terv kerülhet előtérbe, ami aktív és előremutató párbeszédet indíthat el a helyi közösségek szereplői között”– hangsúlyozta Magyar Henrietta, a Tesco kormányzati és közösségi kapcsolatokért felelős vezetője.

Az április 3-áig beérkezett pályázatokat a Magyar Adományozói Fórum, mint a Tesco független szakmai partnere értékeli majd. A bírálat során vizsgálja a megvalósíthatóságot, valamint hogy a program milyen hatást fejt ki a közösségre és mennyire vonja be annak tagjait. A Magyar Adományozói Fórum körzetenként három pályázatot választ ki, melyek továbbjutnak a második fordulóba.

„Az elmúlt években többször is találkoztunk olyan sikeres civil kezdeményezésekkel, amelyeka helyi közösségek megerősítését, az adott településen élő emberek életének, javítását tűzték ki célul. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy akkor lehetnek ezek a megoldások igazán eredményesek és fenntarthatóak, ha a civil ötletgazdák más szektorokkal, így az üzleti szektor képviselőivel is együttműködnek. Ettől lehet sikeres a Tesco most induló pályázati programja is. A vállalat által a helyi szervezeteknek biztosított támogatások olyan célok megvalósítását teszik lehetővé, amelyek minden résztvevő számára közös értékeket, mérhető és megsokszorozható előnyöket teremtenek az ország minden részén”– emelte ki Dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója.

A pályázat következő szakaszában a Tesco a vásárlói és munkatársai kezébe adja a döntést, hogy melyik projekt valósuljon meg a saját közösségükben; azaz az egyes körzetekben melyik civil szervezet nyerje el a nettó 400 000 forintos támogatást. A vásárlók május 11-től június 7-ig szavazhatnak a továbbjutott pályázatokra. Minden vásárlás után 1 darab zseton kerül kiosztásra, amit az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon lehet bedobni a kiválasztott és támogatott szervezet és pályázati program mellé.

A nyertes pályázatokat 2016. június 13-ai héten hirdeti ki az áruházlánc.