A vállalati kommunikációs vezetők (CCO) megváltozott szerepe, kríziskommunikáció a lex CEU kapcsán és természetesen GDPR a fókuszban – ezek a témák adják a Communication Director legutóbbi lapszámának tartalmát. Áttekintést adunk a Kommunikációs Vezetők Európai Szövetségének (EACD) hivatalos szakmai kiadványából.

A 2018 első negyedév számának központi témája a májusban életbe lépő Európai Adatvédelmi Rendelet (GDPR). A technikai információkon túl a szerzők ezúttal kifejezetten a kommunikációs szakmára gyakorolt hatásokat (és lehetőségeket) gyűjtötték össze. Daniel Golding írása is arra helyezi a hangsúlyt, hogy a szabályozás – annak ellenére, hogy sokszor túlzónak és nem életszerűnek tartják – olyan alapelvekre koncentrál, ami a vállalatok és érintettjeik közötti bizalomépítés fontos elemei, tehát érdemes a pozitív elemeket erősíteni (adatbiztonság, edukáció, csapatmunka, kríziskommunikációs felkészülés). (megj: kiadónk, Sztaniszláv András is hasonló cikket jelentetett meg néhány hónapja az angol PR szövetség online újságjában – a szerk.)

A bizalomépítés PR szakmai benchmarkja az Edelman Trust Barometer, amelyet ebben a számban Michael Steward és Deanna Tallon elemeznek a vállalatvezetők szakmai reputáció-építésének szemszögéből. Julia Meghan írása is erre koncentrál és érdekes megközelítés a CCO és a CEO viszonyának bemutatása a NH Hotels Group két vezetőjének interjúja alapján is. A CCO megváltozott szerepe ma a PR szakma egyik legforróbb területe a vállalati szakemberek életében. Kezd élesen elválni a belső és az ügynökségi szakemberek munkája, mert amíg a külső szereplők feladata egyre inkább a kommunikációs csatornák ismerete, a kreativitás, és a “történetmesélés”, addig a vállalatoknál ülő PR-osok a kutatásra, a technológiai újdonságokra, a stratégiai tervezésre és a menedzsmenttel való egyre mélyebb együttműködésre koncentrálnak.

Az EACD – nevéből adódóan is – európai kommunikációs vezetőkre koncentrál, ezért a Communication Director magazin is minden számban kiemel 1-1 EU-s témát, valamilyen kommunikációs megközelítésből. A mostani számban Christine Graeff (az Európai Központi Bank kommunikációs vezetője) ad gyakorlati tanácsokat, hogy lehetne szerinte újra “cool-lá tenni” az Európai Uniót az állampolgárok felé (megj: a Nemzetközi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége soron következő európai találkozóját Budapesten rendezik 2018.június 7-8-n, ahol ez szintén téma lesz; előadást is hallhatunk majd Edward Strassertől.)

Nem maradhat el a technológia sem: a Communication Director a blockchain és a Big Data használatát taglalja vállalati kommunikációs szempontból, számos példát is bemutatva. A krízis-szekció is kitér a technológia használatára, a színesebb témák között pedig a vállalati weboldalak elemzéséről, a sumér könyvtárak fontos tanulságairól, a B2B kommunikációban rejlő lehetőségekről olvashatunk.

Az újság az EACD honlapján is megrendelhető, de érdeklődés esetén szívesen mutatunk 1-2 példányt is – a szerkesztőség emailcímére küldött kérés alapján.

 

 

Az újság negyedévente jelenik meg a EACD gondozásában, a Quadriga Media kiadásában. A célcsoport kifejezetten a vállalati kommunikációs szakemberek, vezetők. Minden kiadványban szerepel egy fókusztéma, beszámolnak a szakmai szövetség eseményeiről, a cikkek nagy részét pedig felkért vállalati vezetők írják, nem újságírók. A CCO Magazin ezentúl rövid összefoglalót közöl minden lapszámról. A tartalmi összefoglaló mellett célunk, hogy kedvet adjunk a magyarországi kommunikációs vezetők szakmafejlesztési programjához.