Munkatársi elkötezelettség, új narratíva bevezetése, Microsoft és a bizalom – a Communication Director legfrissebb számának fő témái. Áttekintést adunk a Kommunikációs Vezetők Európai Szövetségének (EACD) hivatalos szakmai kiadványából.
A bizalom kialakításánál és megtartásánál kevés fontosabb kihívással kell szembenéznie a vállalati kommunikációs vezetőknek. Az álhírek, manipulációk, a közösségi média hatása mind nagyobb veszélyt jelentenek a vállalatok számára, hogy saját történetüket, saját megközelítésből tudják átadni a különböző érintettjeiknek. Anthony Gooch, a OECD kommunikációs és public affairs igazgatója hosszas írásban taglalja, milyen nehéz ma „igazságot szolgáltatni” annak, aki a kereskedelemről, ennek pozitív, vagy negatív hatásáról beszél. Hihetetlenül leegyszerűsödött a kommunikáció pro/kontra érvekre és ebben a világban egyre nehezebb párbeszédet folytatni.
Nincs könnyű dolga a szakmai szervezetek vezetőinek sem, hiszen a hiteles tájékoztatáshoz (és persze a lobbizáshoz) is segítséget nyújtana a szakmájuk fontos érveinek, történeteinek minél szélesebb körben történő megismertetése. Évekkel ezelőtt volt egy rövid felfutása annak az elméletnek, miszerint a PR jövője a lobbizás, hiszen mindenki olyan körülményeket szeretne maga körül (és erre a vállalatoknak és a kormányoknak értelemszerűen jóval nagyobb erőforrásaik vannak), amiben az ő érvei eleve pozitív fogadtatásra találnak. Mark Dober és Phill Riggins írása nem csak kérdéseket vet fel, de pontokba szedi javaslatukat a szakmai szövetségek kommunikációsai számára.
„A Microsoft a bizalomra épül” – ez volt Satya Nadella, a cég vezérigazgatójának egyik kulcsmondata, amelyet az újság Frank X Shaw-val, a vállalat kommunikációs elnökhelyettesével tárgyal meg egy hosszabb interjúban. A dobozos termékből a felhő-alapú szolgáltatásokra való átállással, a Skype, a Yammer, a LinkedIn felvásárlásával újabb és újabb vizekre evezett a szoftveróriás. A fejlesztés pedig csak akkor garantálható, ha mind a munkatársak, mind a felhasználók és a többi piaci szereplő bizalmát is élvezik. Az interjú elsősorban a stratégiai megközelítésre, a vezetői eszközökre koncentrál.
A bizalom köré gyűjtött cikksorozat öt oldalról dolgozza fel a kérdést: 1) adat-bizalom-reputáció 2) az adatvesztés igazi ára 3) hitelesebb tájékozódás, vagy túlzott infodömping (a közösségi média valódi hatása) 4) a megbízható vezető (autóvezetést támogató módszerek és a beléjük vetett bizalom) 5) bizalmat építeni a médiainterjúk során
A munkatársi elkötelezettség ügyében érdekes témát boncolgat Ana Cazacu a Gen X, Y és Z elvárásairól. Leszámol (de legalábbis helyretesz) néhány sztereotípiát a legfiatalabbak munkával, munkahelyükkel kapcsolatos véleményükről és anélkül, hogy lelőnék az összes poént, kiemelünk kettőt: mi, eggyel idősebb generáció is ilyenek voltunk fiatalon; az útmutatás, mentorálás, karrierpálya a fiatalok számára leginkább vonzó munkahelyükön. Hasonlóan fontos, hogy a 1) munkatársak és a vezetés ugyanazt értse a vállalati narratíván, 2) olyan eszközöket használjanak, amivel interaktívvá válik a párbeszéd 3) lehetőleg mindenki találja meg a személyes célját és motivációt a munkája során.
Ebből a számból sem maradhat el néhány szakmai médiaajánló: ez alkalommal 6 podcastot és 4 könyvet ajánlanak az olvasóknak, köztük a 96 éves Harold Burson könyvét a meggyőzésről
Az újság az EACD honlapján is megrendelhető, de érdeklődés esetén szívesen mutatunk 1-2 példányt is – a szerkesztőség emailcímére küldött kérés alapján.
 

Az újság negyedévente jelenik meg a EACD gondozásában, a Quadriga Media kiadásában. A célcsoport kifejezetten a vállalati kommunikációs szakemberek, vezetők. Minden kiadványban szerepel egy fókusztéma, beszámolnak a szakmai szövetség eseményeiről, a cikkek nagy részét pedig felkért vállalati vezetők írják, nem újságírók. A CCO Magazin ezentúl rövid összefoglalót közöl minden lapszámról. A tartalmi összefoglaló mellett célunk, hogy kedvet adjunk a magyarországi kommunikációs vezetők szakmafejlesztési programjához.