Európa jövője – párbeszéd, populizmus, bűnüldözési statisztikák, identitási válság. A vállalati kommunikációs szaklap legfrissebb száma előkészült a 2019-ben esedékes Európai Uniós választásokra.

 

A fókusztéma ezúttal is érdekes megközelítést sejtet: a rovat cikkei a kommunikációt jelentősen befolyásoló olyan tényezőkről ír, amelyeknek első hallásra kevés köze van a szakmánkhoz. A bevándorlás és munkaerőpiac, az életminőség és társadalmi ellátórendszerek, a bűnüldözés trendjei, a kereskedelmi egyezmények hatásai és az európai demokráciába vetett (vagy már elvesztett hit) – ezeknek elsőre semmi közük a vállalati kommunikációs világhoz és talán épp ezért érdemes elolvasni az írásokat, mert azokból kiderül, milyen nagy mértékben befolyásolják azt a környezetet, amiben a vállalatoknak helyt kell állniuk.

 

“Közös felelősség a szakmánk fejlesztése” – ezt a mondatot emelte ki a szerkesztő a Hans Koelemennel készült nagyinterjúból. A kommunikáció feladata a kapcsolatteremtés és – ápolás; a vállalat különféle stakeholderei között, a rövid- és hosszútávú érdekek között; mi tudunk lenni a leginkább kellemetlen kérdésekkel előhozakodók, de beszélgetésre is mindig nyitottak kell legyünk. A változó környezetben való eligazodáshoz, fejlődéshez sokat segítenek a szakmai szervezetek és az EACD ebben nagyon jó alapokra támaszkodhat. Ha továbbra is vonzóak maradunk a tapasztalt szakemberek körében, akkor könnyebb lesz felelősséget vállalni a fiatalabb generáció mentorálásában, fejlesztésében is – ezért az új elnök számít a szövetség taglétszámának jelentős bővülésére. A holland kommunikációs szakember jelenleg a KPN vállalati kommunikációs és a CSR igazgatója és egyben az EACD frissen megválasztott elnöke. (Herbert Heitmann előző elnökkel készült interjú az elmúlt lapszámban található meg).

A bizalom felépítése és megtartása a legnagyobb kihívás ma a vállalati kommunikációs szakemberek körében – ez a legfontosabb megállapítása a 2018-as European Communication Monitornak.  A hamis és álhírek világában, a technikai eszközök teremtette információdömping korában egyre nagyobb érték a fontos és pontos tájékoztatás a felsővezetők számára is – ez teremt lehetőséget a vállalati kommunikációs szakembereknek pozíciójuk megerősítésére. Az írás részletesen bemutatja a minden évben végzett kutatás legfrisebb eredményeit.

Témakommunikáció, a vezetők pozícionálása és teljesen új szereplők megjelenése – ezek a területek befolyásolják, állítják kihívás elé, de egyben lehetőséget is biztosítanak a vállalati hírnév építésére. Két nagyágyú: Andreas Bartels, a Lufthansa Group és Anneke Neuhaus, a Siemens kommunikációs vezetője válaszoltak az újság kérdéseire.

Itt az idő, hogy újra emberek legyünk a technológia térnyerése mellett. Rod Cartwright, a TXT100 vezetője írásában ugyanazt a vállalati üzenetet képviseli, amit a cég leköszönő vezetője, Aedhmar Hynes is hangsúlyozott a dublini ICCO konferencián.

Az újság utolsó oldalain ez alkalommal is könyv, rendezvény és díjajánlót olvashatunk a szakmai szövetség tolmácsolásában.

 

Az újság negyedévente jelenik meg a EACD gondozásában, a Quadriga Media kiadásában. A célcsoport kifejezetten a vállalati kommunikációs szakemberek, vezetők. Minden kiadványban szerepel egy fókusztéma, beszámolnak a szakmai szövetség eseményeiről, a cikkek nagy részét pedig felkért vállalati vezetők írják, nem újságírók. A CCO Magazin ezentúl rövid összefoglalót közöl minden lapszámról. A tartalmi összefoglaló mellett célunk, hogy kedvet adjunk a magyarországi kommunikációs vezetők szakmafejlesztési programjához.