Már minden második utazó online foglal szállást

Idén harmadik alkalommal állította össze a magyarországi szállások toplistáját az Utazok.hu cégcsoport. A lista és a hozzá kapcsolódó Aranycsengő díj több mint 50 ezer belföldi utazó szavazata alapján született meg. Az Utazok.hu becslése alapján a mintegy 60 milliárd forintos teljes hazai szállásdíjbevétel felét az online szállásközvetítők generálják, ami jelentősen hozzájárul a magyar turisztikai piac évi várható 8-10%-os növekedéséhez. Az idei szavazatok alapján a legjobb hazai szálláshely a bikali Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok lett, amely jól mutatja a különleges élményt kereső utazók számának növekedését.Idén harmadik alkalommal állította össze a magyarországi szállások toplistáját az Utazok.hu cégcsoport. A lista és a hozzá kapcsolódó Aranycsengő díj több mint 50 ezer belföldi utazó szavazata alapján született meg. Az Utazok.hu becslése alapján a mintegy 60 milliárd forintos teljes hazai szállásdíjbevétel felét az online szállásközvetítők generálják, ami jelentősen hozzájárul a magyar turisztikai piac évi várható 8-10%-os növekedéséhez. Az idei szavazatok alapján a legjobb hazai szálláshely a bikali Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok lett, amely jól mutatja a különleges élményt kereső utazók számának növekedését.

Dinamikusan növekszik a turisztikai piac, elsősorban a belföldi utazóknak köszönhetően

„Évről évre nő az online szállásközvetítők szerepe a belföldi turisztikai piac növekedésében. A trend idén sem változik, így a 8-10 százalékos várható növekedés nagy részét ez a szegmens fogja generálni” – nyilatkozta Szennay András, az Utazok.hu csoport ügyvezető igazgatója. – A hazai felhasználók is bátran és tudatosan használják ki az online foglalás előnyeit és kényelmi szolgáltatásait. A növekedésre még mindig van lehetőség, hisz tapasztalatunk alapján sokan csak informálódnak a neten, de a foglalást vagy fizetést még közvetlenül intézik.”

 „Rekordévet zárt 2014-ben a turizmus Magyarországon: túlszárnyaltuk a 2013-as, közel 23 milliós vendégéjszaka számot. A magyarországi kereskedelmi szálláshelyek 2014-ben összességében több mint 9,5 millió vendéget fogadtak, a vendégéjszakák száma pedig csaknem elérte a 24,2 milliót” – tájékoztatott a Magyar Turizmus Zrt. – Egyre többen választják az online foglalási rendszereket, a kor igényeivel lépést tartva egyre több szolgáltató, közterület és attrakció próbál meg megfelelni az internetezők igényeinek, megkönnyíteni a turisztikai döntéseiket.”

Úgy tűnik, a magyar turizmus növekedésének motorja 2014-ben a belföldi utazók voltak: a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma 4,6 százalékkal, a belföldi vendégeké jelentősebben, 9,8 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest. A külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma ugyanebben az időszakban 2,7 százalékkal, a belföldiek száma pedig 8,3 százalékkal emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma összességében 5,4%-kal bővült, teljes bruttó árbevételük pedig 10,4%-kal emelkedett 2014-ben – derült ki a KSH márciusban közzétett adataiból.

Aranycsengő díj 2015

Az Aranycsengő díjat az Utazok.hu alapította 2013-ban. Az idén harmadszor megjelenő lista az egyetlen hazai összeállítás, amelynek összeállításába nem szól bele szakmai zsűri, hanem közvetlenül az utazók véleményét tükrözi – idén több mint ötvenezer szavazat érkezett a szálláshelyekre. Az Aranycsengő díjat a fődíj mellett öt kategóriában osztják ki. Az idei győztesek:

A legjobb szállás az utazók véleménye alapján a bikali Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok lett, a tavalyi győztes Hotel Kapitány Wellness és a mátraházi Residence Ózon superior Conference & Wellness Hotel előtt.

Kategóriák

  •     A legromantikusabb szálláshely a párban utazók szavazatai alapján az egerszalóki Mesés Shiraz Wellness&Tréning Hotel lett.
  •     Az év családbarát szálláshelye címet idén (ahogy tavaly is) a sümegi Hotel Kapitány Wellness nyerte el.
  •     Az idősebb generáció által leginkább kedvelt szálláshely az egri Hotel Eger&Park lett.
  •     a legbarátságosabb kategória nyertese a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa.
  •     a legjobb ár-érték arányú kategória nyertese a tengelici Hotel Orchidea.

Az Utazok.hu cégcsoport portfoliójában több tematikus oldal található. Az Utazok.hu  online szállásfoglaló és utazási portálon a látogatók több mint 2600 szálláshely kínálatát böngészhetik, több száz akciós ajánlat között válogathatnak, és egyszerűen lefoglalhatják azokat. A felhasználók a szálláshelyeket ár, ár-érték arány illetve az utazók értékelései alapján rendezhetik sorba. A MaiUtazas.hu közösségi vásárlási oldal kategóriájában a piac legnagyobb szereplői közé tartozik, a PihiPakk.hu pedig ajándék élménycsomagokat kínáló oldal. A weboldalak több mint 650 000 regisztrált felhasználóval és éves szinten 8 500 000 látogatóval rendelkeznek.

Az Aranycsengő díj

Az Utazok.hu cégcsoport a felhasználók szavazatai alapján 2013-ban állította össze először Magyarország egyetlen olyan toplistáját, amely a szálláshelyeket nem zsűri, hanem az utazók értékelése szerint rangsorolja. Az abszolút rangsor mellett további öt kategóriában (családi, romantikus, barátságos, nyugdíjas, ár-érték arány) osztanak évenként Aranycsengő díjat a három legjobb szálláshelynek. 2013-ban több mint 25 ezer szavazat és közel 14 ezer személyes vélemény érkezett, az idei évben pedig már több mint 50 ezer szavazatot regisztráltak. http://www.utazok.hu/aranycsengo-dij

 

Forrás: LWp Kommunikáció – sajtóközlemény