Mára már biztosan a hátadon is feláll a szőr, amikor meglátod a COVID-19 feliratot. A tény az, hogy a fertőzés és a lassítására hozott intézkedések hatására kialakuló válság mindannyiunk számára eddig sosem látott napokat hozott. Kommunikációs szakemberként nem maradhatunk csendben ilyenkor sem, és számunkra sem léteznek ilyen szituációra készen bevethető klisék, best practice-ek. Ezért összeszedtük neked azokat a forrásokat, amiket mi értékesnek tartunk, s amiket érdemes elolvass, ha egy márka kommunikációjával foglalkozol.
1., Edelman Bizalmi Barométer: Az emberek a privát szektorra figyelnek!
A márciusban, 10 országot vizsgáló tanulmány tapasztalatai szerint a hivatalos forrásokból érkező információk, javaslatok és utasítások iránti bizalom viszonylag alacsony. Ilyenkor a márkák, munkaadók, a privát szektor különösen fontos, hogy megbízható információforrásként funkcionáljon. A különböző tájékozódási pontokról, megbízhatónak tartott információforrásokról, vállalati bizalmi pontokról olvasd el: https://www.edelman.com/research/edelman-trust-covid-19-demonstrates-essential-role-of-private-sector
2., CIPR: Szakma számára nyitott, ingyenes webinar-sorozat
A Chartered Institute of Public Relations (CIPR), egy, a szakma képviselői számára (nem csak tagok számára) nyitott, ingyenes webinar sorozatot indít áprilistól. Hetente egy alkalommal olyan témák kerülnek terítékre, mint a vezetői kérdések, a vállalati kultúra, a szövegírás, agilis és kanban tervezés, kríziskommunikációs tervezés, változások kommunikációja. Részletek: https://newsroom.cipr.co.uk/cipr-launch-new-webinar-series-to-support-profession-through-the-coronavirus-crisis/
3., RepTrak: Hogyan reagáltak a vállalatok a krízisre?
A pont megfelelő dolgot mondani és azt meg is tenni a vállalatnak jót tesz, de ez egy globális járvány idején méginkább igaz. Olvasd el, hogy a 3M, az LMVH, a L’Oréal, a Crocs, a DKV, a Johnson&Johnson és még sok más vállalat hogyan reagált a helyzetre: https://www.reptrak.com/blog/doing-saying-right-thing-during-crisis-how-businesses-responded-covid19/
4., Interel: A járvány nem csak azt változtatja meg, ahogy élünk, hanem azt is, hogyan dolgozunk és milyen PR-t csinálunk
A gazdaságba való beavatkozás és a változások jóval hosszabb ideig fognak hatni, mint gondoltuk. Az emberek kockázathoz való hozzáállása végleg megváltozott, és ez kihat a klímaváltozással kapcsolatos hozzáállásra is. A huzamosabb ideig tartó távolságtartás jelentős hatással lesz emberi kapcsolatainkra, kultúránkra, városainkra és természetesen a PR-re is. A teljes cikk itt elérhető.
5., The Difference Collective: Fontos a felkészültség, de erről már lekéstünk
A félelem és a bizonytalanság a legfontosabb mozgatórugói napjaink emberi döntéseinek. A vállalatnak, a márkának emberinek kell maradnia. Az emberek krízise mindig humánus döntéshozást és válaszadást igényel. Továbbiak itt. 
6., ProvokeMedia: A jelenlegi krízis kommunikációjának 5 fontos lépése
A jelen helyzet komoly kihívást jelent minden ember számára, ezért a kommunikációs iparnak is. A javasolt lépések azt a célt szolgálják, hogy a szervezet ne csak reaktív módon, az események után járjon, hanem vegye a kezébe a kommunikáció irányítását.
7., Az ENSZ felhívása kreatívok számára
Még egy pár napig nyitva van az a felhívás, ami kreatív személyek és ügynöségek számára szól. Az ENSZ az iparág segítségét kéri a vírus terjedésének lassításában, kreatív anyagok készítésével.
8., Hill&Knowlton: Megfigyelések az elkülönítésből
Ha lehet, menj ki a napra. Maradj emberi. Fogadd el. Készülj fel a váratlan helyzetekre. Néhány tőmondatos tanács az otthonról dolgozó kollégától itt.
9., Grayling: kitekintés országonként
A folyamatosan frissülő prezentációban áttekinthetjük, hogy az EU és az EU országok milyen döntésekkel küzdenek meg a járvánnyal.
10., Weber Shandwick: Saját szakmai cikkek gyűjteménye a világjárvány kapcsán
A nemzetközi ügynökség egy külön tematikus csoportot állított fel az ügyfelek igényeire válaszul, mely cikkek sorozatában publikálja a tapasztalataikat a világmárkák kihívásairól és válaszairól.
11., Nemzetközi PR és kommunikációs szövetség: Hallgatható webinar
A PRCA vezetői egy konferenciahívásban számolnak be az ügyfeleiknél tapasztalt problémákról és megoldásokról.
Képforrás: GLIX.hu