A pr-értékelést kutatja a PR Herald

A hazai pr-ügynökségi oldal pr-értékeléssel és -méréssel kapcsolatos attitűdjét és gyakorlatát méri fel a PR Herald. A kommunikációs szakportál 25 kérdésből álló kérdőívét ezen a héten küldi ki a hazai ügynökségi oldal valamennyi szereplőjének.

Nyugat-Európában és az USA-ban számos alkalommal készítettek már kutatást a pr-esek pr-értékeléssel és -méréssel kapcsolatos percepciójáról, attitűdjéről és gyakorlatáról.

Hazánkban átfogó kutatás már rég nem látott napvilágot erről, ezért a PR Herald úgy döntött, online kérdőíves lekérdezést készít mindezek felmérésére. A kommunikációs szakportál tavaly elindított szakmafejlesztési célú kezdeményezéseinek újabb programjában ezúttal a Magyarországon működő pr-ügynökségi oldal szereplőinek küldi ki a kérdőívet, kérve őket, hogy azok a szakemberek töltsék ki, akik cégükben közvetlenül felelnek a pr-értékelésért.

A kérdőív 25 kérdése között megtalálhatóak az ügynökséggel és a kitöltővel kapcsolatos információk, a pr-értékelést igénylő ügyfelekről szóló, a kutatásban résztvevő szakember attitűdjével, valamint az ügynökségi értékelési gyakorlattal összefüggő kérdések.

A kitöltésre rendelkezésre álló két hét után a válaszokat a PR Herald munkatársai összegzik, majd a lekérdezés elemzését elküldik minden résztvevőnek, kivonatát pedig publikálják a PR Herald oldalán. Amennyiben sok értékelhető válasz születik, úgy az elemzést angol nyelven – Szondi György, a Leeds Metropolitan University pr-docense, a PR Herald főmunkatársa segítségével – külföldön is publikálják.

Azok a szakemberek, akik kitöltik a kérdőívet, kedvezményes áron rendelhetik meg a PR Herald oldalán „A hazai pr-szakma arcképcsarnoka (2012)” című, márciusban megjelent szakmai portrégyűjteményt. A digitális interjúkötetben csaknem 100 hazai pr-kommunikációs szakember szerepel rövid portréinterjúval.

A PR Herald (www.prherald.hu) az 1995-ben alapított „első magyar public relations szakfolyóirat” online változata. A szakmai hírportál a kommunikációs társszakmák (marketingkommunikáció, reklám, pr és a médiatudományok) újdonságait elemző, független és politikailag semleges hírforrás, a hazai és nemzetközi esettanulmányok, kampányelemzések, pr-szakmai hírek gyűjtőoldala.

Célja a kommunikációs szakma területspecifikus alkalmazásainak, újdonságainak bemutatása, interjúkon és elemző írásokon keresztül, a meghatározó véleményvezérek megszólaltatása révén.

A PR Herald elsődlegesen azoknak szól, akik a kommunikációs szakmák bármelyik területén dolgoznak, tanulnak, vagy szeretnék folyamatosan továbbfejleszteni a szaktudásukat. A folyóirat szerkesztőségét a Genius Programiroda „Regisztrált Tehetségpontként” tartja nyilván.