Összesen 61 különböző kategóriában hirdettek eredményt a 2017-es IPRA Gold World Award díjátadóján, amelyre az október 13-14-én tartott somarketing konferencián került sor.

 

Az eseményen számos érdekes előadás hangzott el, többek között a marketing, a PR és az egyéb kommunikációs csatornák változásairól, az adatgyűjtés, kutatás és közösségi média kölcsönhatásáról, és egymást erősítő szerepéről beszéltek a meghívott szakemberek. Szóba került emellett, hogy hogyan lehet a jövőben elérni az embereket, miért az inbound PR-é lesz a jövő, valamint a szakmát segítő technológiai újításokról is hallhattak a résztvevők a konferencián.

Az IPRA Gold World Award idei nyerteseinek nem jelentett balszerencsét, hogy péntek 13-án este került sor a díjazottak kihirdetésére. Összesen 61 kategóriában hirdettek győztest. A teljesség igénye nélkül említünk meg néhány kiemelkedő kampányt.

 

Global Contribution Award-ot nyert egészségügy-ügynökség kategóriában a Mediators Private Limited az Unicef által megrendelt pakisztáni kampányáért. Ebben arra hívták fel a figyelmet, hogy a gyermekbénulás még mindig óriási probléma Pakisztánban, ráadásul küzdelmüket megnehezíti, hogy iszlám militarista csoportok propagandát folytatnak ellenük, és számos esetben kivégzik a gyermekbénulás áldozatait, valamint az őket védelmezőket.

Business to business – ügynökség kategóriában nyert az Atmosphere Communications 1001 nap kampánya, amelyet a Santam biztosító megbízásából készítettek Dél-Afrikában. A térségben a kis- és középvállalkozások 90 százaléka 1001 napon belül kudarcba fullad és megszűnik. A kampány során felmérték a KKV-k előtt álló kihívásokat, és egy olyan 6 hónapos, megoldásorientált kampányt folytattak le, amely sikerhez segíti a vállalkozásokat.

Kommunikációs kutatás – ügynökség kategóriában a FleishmanHillard Fishburn brit kutatását díjazták, melyet a Philips megbízásából teljesített, és így jött létre az úgynevezett Philips Jövő Egészség Indexe. A kutatás középpontjában az a riasztó tény állt, hogy világszerte nő a krónikus betegek száma, és gyógyításuk, kezelésük egyre nagyobb terhet ró az egészségügyi rendszerekre. A kutatás célja, hogy összehasonlíthatóvá és áttekinthetővé váljanak a különböző egészségügyi rendszerek, hogy milyen kihívásokkal néznek szembe, és mik a lehetőségeik. Az éves, átfogó nemzetközi tanulmány révén a Philips jobb pozícióba került az egészségügyi témákban folytatott tárgyalások során.