Az ország-image rangsor első helyezettje ismét az USA

A 2010-es Anholt-GfK Roper Nation Brands IndexSM jelentés megállapítása szerint 2009-hez hasonlóan az USA vezeti az országok image rangsorát. Az ötven ország image-ét értékelő kutatást a GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications, a GfK Custom Research North America végezte.

A kutatás első tíz helyezettje 2010-ben:

1. Egyesült Államok
2. Németország
3. Franciaország
4. Egyesült Királyság
5. Japán 
6. Kanada
7. Olaszország
8. Svájc
9. Ausztrália
10. Svédország

Az Egyesült Államok már az előző évben is listavezető volt, de a többi helyen voltak változások, hiszen az előző évihez képest Kanada megelőzte Olaszországot, Franciaország pedig Németország mögé került. Ugyanakkor látni kell, hogy 2008-ban az USA még csak a heteik helyen állt az országok rangsorában. Egyes elemzők ezt főként politikai okokkal, így az Obama kormányzat eredményeivel magyarázzák.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A lista készítésének módszere egy olyan kutatás, ahol húsz fejlett ország kb. húszezer, tizennyolc év feletti lakosát kérdezték meg, hogy mondjon véleményt hat szempont szerint ötven országról.

A megkérdezetteknek értékelniük kellett az országokat az export, a kormányzás, a kultúra, az emberek, a turizmus és a bevándorlás/beruházás szempontjai szerint. A ranglistán elért helyezéseket ennek a hat szempontnak a  kiértékelése szerint állapították meg.  

 

 

 

 

 

Magyarország a középmezőnyben található. A legjobb eredményt a kormányzás megítélése szempontja szerint, a leggyengébb eredményt pedig a turizmus területén értük el.

Forrás: GfK Custom Research – Press release 

CCO info