Global ICCO PR Summit Oxfordban

IccoSummit
Az ICCO kétnapos konferenciáját szeptember utolsó napjaiban rendezték. A “Tehetség, inspiráció, innováció – a jövő ügynöksége” címet viselő program a  PR szakmákat érintő kihívásokra koncentrált. Az ezekre adott válaszok biztosíthatják a nagy cégek sikerét, az elszalasztott lehetőségek pedig egyre többe fognak kerülni. A CCO Magazin is Oxfordban járt, hogy beszámolót adjunk az elhangzottakról.

 

 

 

 

Kevés konferencia létezik a világon, ahol ennyire előtérben vannak a PR szakma globális kihívásai. A Global ICCO PR Summit ezek egyike. A kétnapos találkozóra szinte minden kontinensről érkeztek kommunikációs szakemberek. Maxim Behar, az ICCO elnöke köszöntőjében felhívta a figyelmet a PR szakma fontosságára: a reklámok helyett a tartalom, a párbeszéd veszi át helyet, de a valósidejűség, a rengeteg adat és a társ-szakmát is folyamatos kihívást jelentenek számunkra. Francis Ingham, az ICCO főtitkára elmondta, a szervezet az elmúlt 1-2 évben duplájára nőtt, közel 40 országból vannak tagjai, így most már az egyik legnagyobb nemzetközi PR szervezet. 

Az előadások és a panelbeszélgetések vissza-visszatérő témája volt a tehetségek megszerzése és menedzselése. A munkaerőpiacon óriási a verseny, a fiatalabb generációt nehéz meggyőzni, hogy nagy céghez csatlakozzon, egy jobb ígéret reményében könnyen vált akár céget, akár szakmát is. A PR haszna ugyanakkor a hosszútávú együttműködésekben van, így a PR ügynökségek egyik legnagyobb kihívása, hogy olyan munkakörülményeket teremtsenek, amelybe szívesen jönnek dolgozni és ahol közép- és hosszútávon is megtalálja a szakmai fejlődési lehetőséget. Scott Kronick, az Ogilvy PR ázsiai vezetője számos példán keresztül mutatta be azt a negyedszázados sikertörténetet, ahogy a munkatársak felé történő kiemelt figyelem meghozta gyümölcsét. Edwina Chung, egy hong-kongi ügynökség igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy egyre több részterülethez kell értenie a PR szakembernek ahhoz, hogy el tudják látni feladatukat. 

A másik nagy témakör a technológiai fejlődés: a felhőalapú szolgáltatások megkönnyíthetik a napi munkavégzést; az egyre szélesebb körben elérhető és egyre részletesebb adatok alapján mind a márkák, mind ügynökségeik pontosabban megismerhetik célcsoportjaik viselkedését, szokásait és elvárásait. Az igazi feladat a PR szakma számára, hogy elég rugalmasan tudjon alkalmazkodni az elvárásokhoz, a népszerű technológiákat minél hamarabb alkalmazza a kampányok során és jól bánjon a rendelkezésre álló adatokkal. Neil Kleiner, a Golin londoni social media vezetője néhány sokkoló adattal jelezte, a gyorsuló világban mennyire kevés “hely” marad ügyfeleik üzenetének az emberek életében és szokásaik ismerete nélkül szinte lehetetlen odaférkőznünk az életükbe. Dan Berry a viselkedéstudomány szerepéről beszélt, aminek különleges jelentősége van egy ügynökség szemében is: a H+K Strategies-nek külön csapata foglalkozik a fogyasztók megismerésével, amely segítséget ad a kampányok tervezéséhez. 

Az ICCO a konferencia második napján mutatta be a World PR Reportot, amelyben a kommunikációs szakma globális trendjeit földrészekre lebontva is láthatjuk. A kutatás mindenki számára igyenesen elérhető online formában. 


Az ICCO a nemzetközi kommunikációs ügynökségek szövetsége, így a konferencián is többnyire PR ügynökségek vezetői vettek részt. A nyitóelőadást Karen van Bergen, az Omnicom PR Group vezérigazgatója tartotta, de többek között beszélt az Ogilvy, MSL, Ketchum, Dentsu Aegis, Edelman, Lewis, Golin, H+K Strategies és a Weber Shandwick egy-egy vezetője. 

A nemzetközi szervezet másik nagy eseménye az ICCO Global Awards. Ahogy Francis Ingham jelezte: Cannes Lions fesztivál a napsütéses tengerparton a kreativitást ünnepli, úgy az ICCO Global a téli, szürke Londonban a mérhető és eredményes kampányok viadala. A pályázati anyagokat a meghosszabbított határidővel 2016. november 2-ig várja a szervezet ezen a weboldalon, a díjátadó pedig december 1-n lesz az elegáns londoni StPancras hotelban.