Milyen a jó public relations?

A CCO Magazin szerkesztősége vitatkozik a Milyen a jó PR? Hogyan ismertessem meg a vállalkozásomat? című – a sikermarketing.hu oldalán megjelent cikk néhány állításával!

 

A cikk címében feltett kérdésre a szerkesztőség válasza, hogy így nem szerencsés! Sajnos a cikk írója nevével nem tisztelte meg az olvasókat, így csak névtelenül tudjuk számára azt üzenni, hogy az általa leírtak egy része téves képet sugall, illetve etikátlan javaslatot is tartalmaz! Szerkesztőségünk röviden, csak két tévedésre szeretne ezúton reagálni.

1. A public relations nem az, amit a cikkben olvashatunk. A public relations európai meghatározása (A CERP- Európai PR Konföderáció által kiadott ajánlása) szerint: „a public relations szervezetek kommunikációjának tudatos szervezése.” A public relations tehát nem marketing, mint azt a cikk sugallja!

2. A MÚOSZ vonatkozó ajánlása a cikkben ajánlott eszközt, a „pr-cikk” fogalmát nem ismeri el! Ugyanis ez a marketing, és nem pr-eszköz, az olvasót, a nézőt, a hallgatót becsapja, azzal, hogy szerkesztőségi cikknek, közleménynek tünteti fel a hirdetést. Ezért a MÚOSZ vonatkozó ajánlása a „pr-cikk” kifejezés helyett a fizetett közlemény-t használja.

A cikk szerzőjének és érdeklődő olvasóinknak figyelmébe ajánljuk az MPRSZ valamint a MÚOSZ vonatkozó ajánlásait.

Az MPRSZ ajánlása ide kattintva elolvasható.

A MÚOSZ vonatkozó ajánlása ide kattintva elolvasható