Idén 64. alkalommal rendezték meg a franciaországi Cannes-ban a kreativitás legrangosabb és a szakma legelismertebb rendezvényét a Cannes Lions-t, azaz a Nemzetközi Kreativitás Fesztivált. Ám nem csak a fesztiválpalotában dübörögtek az események, hanem a fogadásoknak és egyéb programoknak helyet adó hatalmas yachtokon, a palota mellett kialakított Cabana Town-ban, és a nagy médiamárkák által bérlet beach-eken egyaránt. Több, mint tizenötezren voltak kíváncsiak a rendezvényre, melynek gondolatokat indító témái a női egyenjogúság, a mesterséges intelligencia és a társadalmi ügyek mentén körvonalazódtak.

Sheryl Sandberg (Facebook COO) egy beszélgetésben hangsúlyozta, hogy a nők egyenjogúságát népszerűsítő kampányok üzletileg is kifizetődőek (ezt bizonyítják a számok is); Karen Kahn (HP CCO), az Edelman által szervezett panelbeszélgetésen elmesélte, hogy náluk az az ügynökség, ahol nem megfelelő a nemek aránya, 10%-kal kevesebb honoráriumot számolhat csak fel. Christine Lagarde (IMF MD), francia üzletasszony – aki pályájának egy korábbi szakaszában a világ egyik legnagyobb ügyvédi irodájában dolgozott – kijelentette, hogy igenis az ügyvédi munkában is szükség van a kreativitásra. Ami pedig a nők helyzetét illeti, szerinte az egyes országok összehasonlításánál nem csupán a gazdasági mutatók kellene, hogy számítsanak, hanem leginkább az, hogy az adott országban milyen helyzetben vannak a nők, akár az egészséget, az oktatást, vagy a munkavállalást illetően – magyarul mennyire tudnak valóban szabad döntést hozni arról, hogy mivel foglalkozzanak az életben.

A fesztivál másik kiemelt témája volt a sokszínűség, illetve az, hogy a kreativitás más iparágakban, más területeken is fontos. Ezzel kapcsolatban Juan Manuel Santos kolumbiai elnök elmondta, hogy szerinte az 50 éves drogháborút csak kreatív módon lehetett befejezni, és hogy olyan megoldást kell keresni, mely mindenki számára üdvözítő.

Pár szó a díjakról: PR kategóriában a Ketchum nyerte a legtöbb oroszlánt, szám szerint 18-at. Idén az ausztrál származású David Droga (Droga5) kapta meg a Lion of St.Mark életműdíjat.

Ami pedig a magyarokat illeti, a POSSIBLE ügynökség budapesti csapata által fejlesztett két mobilapplikáció összesen öt oroszlánt zsebelt be. Bronz oroszlánt kapott a WWF Magyarország a We are all connected című animációs kisfilmjéért. A Deutsche Telekom négy oroszlánt nyert a Gorillaz együttessel futott AR-kampánnyal, melyben a Magyar Telekom szakemberei is dolgoztak. Bronz Oroszlánnal jutalmazták továbbá a Samsung #SeeColors kampányát, melyet a magyar Colorlite céggel közreműködve fejlesztettek ki. Szintén bronz oroszlánnal díjazták a Young & Rubicamet, a Tomcsányi Dóri ruhamárka Who are you really wearing? kampányához készített rádiószpotért. Végül, de kicsit sem utolsó sorban arany oroszlánt nyert Medina Paloma és Hadnagy Luca a harminc év alatti szakemberek számára szervezett Young Lions PR kategóriájában. Róluk külön cikkben számolunk be.