Új pr-műfaj: social media release – Hírlabor

Új szolgáltatás indult útjára Magyarországon Hírlabor néven. A szolgáltatás a www.hirlabor.hu oldalon érhető el. Ez a Flow Public Relations, Magyarország egyik pr-ügynökségének –  social media release – SMR-gyűjtő site-ja.

Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat.

Mi az SMR?

A sajtóközlemény a pr-szakma egyik legfontosabb, napi szinten használt eszköze. Felépítése nem sokat változott az elmúlt évek, évtizedek során, holott kialakítása még főként a nyomtatott médiumok sajátosságainak felel meg. A média világa azonban az elmúlt tíz évben gyökeresen átalakult: az online médiumok elterjedésével a korábbi, kizárólag szövegközpontú megközelítés mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a képek, fotók és videók. A közösségi média térnyerése nyomán ezzel együtt alapkövetelménnyé váltak a mindenki számára elérhető, könnyen megosztható és saját felületre beágyazható tartalmak, így ma már csak az egyéni igények szerint felhasználható, gyorsan testre szabható, informatív sajtóanyagok alkalmasak az újságírók munkájának hatékony támogatására.

A Flow Public Relations ezért – mint trendteremtő kommunikációs ügynökség a piacon – Magyarországon és a régióban elsőként  indította el saját SMR-szolgáltatását, a Hírlabort, mely hosszú távon is alkalmas a média és a tartalomfogyasztók változó igényeinek kielégítésére.

Az SMR, azaz social media release olyan közleményt jelent, amely közösségi funkciókkal, kiegészítő tartalmakkal van ellátva: a hagyományos sajtóközlemény mellett a legfontosabb megállapításokat tartalmazó összefoglaló további idézetek, beágyazható képek, fotók és videók, kapcsolódó linkek gazdagítják, ami nagyban segíti az újságírók, riporterek és a téma iránt érdeklődő bloggerek munkáját.

Az SMR segítségével a média munkatársai időt és energiát takaríthatnak meg: egy pillanat alatt felmérhető, miről szól az adott közlemény, és a legtöbb lényeges információ egyszerűen megtalálható. Az SMR funkciói lehetővé teszik továbbá az anyagra mutató link mentését a saját könyvjelzők közé, annak megosztását a legfontosabb közösségi felületeken, illetve a kapcsolatfelvételt a témával kapcsolatos kérdések feltevése érdekében.

Az SMR felépítése:

* Cím és lead
* A legfontosabb információk néhány pontban összefoglalva
* Az adott témát egyéb szempontból megvilágító, kiegészítő idézetek
* Kapcsolódó tartalmak
* A témával kapcsolatos hírekre, illetve kiegészítő információkra mutató linkek
* Korábbi hírek
* A közlemény kibocsátójának korábbi közleményeire mutató linkek
* Videók

Az online médiumok számára egyre fontosabbak a cikkeikbe beágyazható, és ezáltal a téma feldolgozását tovább gazdagító rövid (2-3 perces) felvételek. A videók a nyomtatott és az elektronikus médiumok munkatársai számára is hasznosak, hiszen a nyilatkozók röviden, saját szavaikkal foglalják össze a legfontosabb tudnivalókat.

* Fotók

Az egyes cikkekhez mellékelhetők illusztrációként, az őket gyűjtő site-ról, a Flickr-ről ráadásul nagy felbontásban is letölthetők. Ez leginkább a nyomtatott sajtó számára elsődleges szempont.

Forrás: www.hirlabor.hu

CCO / FPI info