TOP kkv-marketingeszközök 2016-ban

Kisebb változások történtek, de nem fordult a feje tetejére a hazai kis- és középvállalkozások marketingeszköz-mixe. Ez derül ki a Marketing112 frissen publikált, „KKV Marketingeszköztár 2016” című kutatásából.Kisebb változások történtek, de nem fordult a feje tetejére a hazai kis- és középvállalkozások marketingeszköz-mixe. Ez derül ki a Marketing112 frissen publikált, „KKV Marketingeszköztár 2016” című kutatásából.

 

 

 

 

KKV Marketingeszköztár 2016

 

A felmérést annak apropóján végeztek el, hogy idén, először jelenik meg a hiánypótló „KKV Marketingeszköztár 2016/2017 évkönyv”, amelyben nem csak az 50 leghatékonyabb kkv-marketingeszközt mutatják be, hanem megbízható, hiteles és ellenőrzött kivitelezőket is javasolnak a szerkesztők.

A kkv-cégvezetőknek, marketing-döntéshozóknak szóló kiadvány ingyenesen fog megjelenni októberben és évente fogják frissíteni (évkönyvként).

A kiadvány célja, hogy növelje a hazai vállalkozók marketingtudatosságát és megbízható, hiteles tájékoztatást nyújtson azoknak, akik szeretnék növelni a marketingeszköztárukat, ezáltal cégük hatékonyságát és eredményességét.

A megkérdezett cégvezetők és döntéshozók több mint 60 százaléka stabilan támaszkodik a céges weboldalára, mint elsődleges marketingeszköz, ennek népszerűsége ma már évek óta változatlan. Nagy emelkedés tapasztalható a Facebook-hirdetések használatában (minden második megkérdezett használ ilyet), amellyel párhuzamosan az tapasztalható, hogy a Facebook céges oldalakba vetett bizalom kissé megingott.

„Az eredmény logikus. A Facebook az utóbbi hónapokban olyan változtatásokat hozott be, amivel számos alkalmazás- és promóció típus használatát megtiltotta. Az organikus elérés ma már 6-8 százalék körül mozog, tehát a Facebook-oldal tulajdonosai még saját követői felé is csak úgy tudnak eredményesen kommunikálni, ha minden posztot kiemelnek, hirdetnek. Teljesen érthető, hogy egy alacsony közösségi média költségvetéssel induló cég nem fog százezreket abba fektetni, hogy releváns lájkokat gyűjtsön, akiknek majd utána hirdethet. E helyett költségátcsoportosítást hajtottak végre a Facebook-hirdetések javára, hiszen az gyorsabb eredményt hoz. Hosszú távon ez nem jó stratégia, de érthető a hazai kkv-k türelmetlensége” – magyarázza a kutatást készítő kkv-marketingstratéga, a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője, Miklovicz Norbert.

Nagyot fejlődött még a kuponkedvezmények használata, amelyre magyarázat lehet az offline világ kuponőrülete (ma már minden nagyobb offline sajtó és bevásárlóközpont) kuponkedvezményt is indít, nem beszélve az online marketing eszközök (például weboldal elhagyásakor felugró ablakok) térhódításának, amely a kuponkedvezményekkel párosítva bizonyulnak hasznosnak.

A cégvezetők és marketing-döntéshozók tudatosságának fejlődésére az is bizonyíték, hogy a cégek elkezdtek CRM-alapú ügyfélkezelést folytatni. A megkérdezettek egyre nagyobb arányban számoltak be arról, hogy ügyfélkezelésükhöz, értékesítésükben sikerrel használnak valamilyen CRM (ügyféllel történő kapcsolattartás elősegítésére specializált) szoftvert.

A TOP-10 marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében

1. Weboldal
2. Facebook-hirdetés
3. Kuponkedvezmény
4. eDM / hírlevél
5. Facebook céges oldal
6. SEO (keresőoptimalizálás)
7. Google Adwords
8. Upsell, termékkapcsolás
9. Céges blog
10. PR-cikk

A TOP-10 offline marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében

1. Prospektus, katalógus
2. Szórólap (kampányhoz kapcsolódó)
3. Reklámújság sajtóhirdetés
4. Kuponkedvezmény (nyomtatott)
5. Rendezvényen való kiállítás
6. Hűségprogram, törzsvásárlói program
7. Networking
8. Telemarketing, hideghívás
9. Kültéri plakát, reklámtábla
10. PR cikk

A nem reprezentatív, anonim felmérés online kitöltős kérdőívezés módszerrel készült 2732 kis- és középvállalkozások körében, 2016. augusztus 1 és 2016. szeptember 21. között. A válaszadók a Marketing112 válogatott hírlevél olvasói, Facebook oldalainak követői, a közel 4000 fős, 100% kkv-marketing FB-csoport tagjai, és célzott hirdetéssel elért cégvezetők, marketingdöntéshozók közül kerültek ki.

 

A kutatás teljes tartalma itt megtekinthető: http//www.marketing112.hu/kkv-marketingeszkoztar-2016

 


A szerkesztő megjegyzése: Lapunk, a kommunikációs szakemberek lapja szerkesztősége nagy örömmel üdvözli a cikkben leírt felmérést, azonban szeretne megdöbbenésének is hangot adni.

Mindkét listában a 10. helyen szerepel a “pr-cikk”, mint használt marketing eszköz. Szerkesztőségünk természetesen nem azon lepődött meg, hogy a marketing eszközök között szerepel ez az eszköz, hiszen ennek az eszköznek valóban ott a helye, ugyanis ez valójában reklám, azaz fizetett közlemény. A megdöbbenésünk oka az eszköz megnevezése. Továbbra is pr-cikként nevezik meg a fizetett közleményeket, annak ellenére, hog
y a MÚOSZ és az MPRSZ –  a két illetékes szakmai szervezet is – többször tiltakozott a szakmaiatlan, etikátlan megnevezés ellen.

Kedves szakemberek, jó lenne figyelembe venni a MÚOSZ és az MPRSZ szakmai érveit.