Anita Campbell, az Open Forum alapítója és írója részt vett Guy Kawasaki előadásán, a Nemzetközi Fogyasztói Elektronikai Termékek Kiállításán (CES), aki hasznos tanácsokkal látta el a résztvevőket azzal kapcsolatban, hogyan használják a Twittert.
Campbell az alábbi 10 pontban foglalta össze Kawasaki tanácsait:
1. A Tweetmeme jelenleg a legmeghatározóbb gomb az interneten, azok számára, akik blogot vagy más, tartalmat szolgáltató honlapot szerkesztenek. A Tweetmeme-n azonnal látható, ha valaki érdekes információt talált egy cikkben, vagy hozzászólásban. Az emberek láthatják a csipogások számát, és megfordulhat a fejükben, hogy „Ez biztos nagyon érdekes”. Másodsorban pedig megkönnyíti, hogy mások visszacsipogjanak a cikkeinkre.
2. Érjük el, hogy minél többen csipogjanak a cikkeinken azáltal, hogy érdekes témákról írunk. „A csipogás a hízelgés legnyíltabb formája” mondja Guy Kawasaki „Azok, akik csipognak azt mondják, „úgy gondolom, amit üzensz elég érdekes ahhoz, hogy kockára tegyem a reputációmat azzal, hogy másokkal is megosztom az írásodat”
3. Ha csipogásra érdemes témákat keresel, iratkozz fel a Smart Brief.com-ra, a Stumbleupon.com-ra és az Alltop.com-ra.
4. Vegyük rá az embereket, hogy segítsenek nekünk. Használjunk szellem csipogókat (azaz szellem írókat), hogy kifelé csipogjanak. Soha ne használjuk őket arra, hogy személyes üzenetekre vagy „@kérdések” válaszoljanak! Guy elmondta, hogy 80% valószínűséggel válaszol személyes levelekre és „@kérdések”, de nem PST hajnal 3 órakor.
5. Ne higgyünk azoknak, akik azt állítják, a Twitter csak arra jó, hogy másokat magunkról informáljunk – Kawasaki ezt „önformálásnak” nevezi. „Ha Lance Armstrong azt írja Twitteren, hogy defektet kapott, az érdekes. Ha Ön vagy én ugyanezt kiírnánk, az nem lenne érdekes. Figyeljünk az „önformálás” mértékére!
6. Mindenről csipogj a blogodban. Ha úgy gondolod, valamelyik beírásod nem csipogásra érdemes, akkor miért írsz róla a blogodban?
7. Ismételd meg a beírásaidat. Guy-t idézve: „Minden beírást négyszer ismételjünk meg! Minden egyes alkalommal, amikor csipogunk átlagosan 600-an kattintanak rá függetlenül attól, hogy már hányszor tettük közzé. Ha csak egyszer írunk ki valamit, azzal 600-ra korlátozzuk a látogatók számát, a 4×600 helyett. (Ne felejtsük el, hogy nagyon sok honlap-tulajdonos az alapján kapja a bevételt, hogy hányan klikkeltek rá az adott beírásra.) A mainstream média, mint például a CNN, óránként ismétli a híreit, mert tudja, hogy az emberek nem ülnek az internet elött a nap minden percében.
8. Készüljünk fel a negatív visszajelzésekre. Valaki biztosan lefogja szólni a beírásodat! Mindegy, hogy mit mondasz, valaki úgyis más véleményen lesz, mint te. Ha nem borítasz ki valakit minden adódó alkalommal, akkor nem használod a Twittert. Még Teréz anya is kapna negatív visszajelzést. Úgy használd a Twittert, ahogy TE szeretnéd!
9. Ne vásárolj követőket! Ezek többsége átverés. Csipogásaid számát azzal növeld, hogy érdekes tartalmat teszel közzé!
10. Közzé tegyek szponzorált üzenetet pénzért? „Ez attól függ. Ha Reynolds Tobacco megkérne, hogy azt csipogjam, a cigaretta nem okoz rákot – nem tenném meg. De ha a kedvenc autógyáram, mint például az Audi kérne meg, nem hiszem, hogy visszautasítanám. És feltüntetném, hogy ez egy szponzorált üzenet.” – mondta el Guy Kawasaki.
Forrás: Open Forum
CCO/FPI info