A CCO Magazin szerkesztősége egy érdekes szakcikkre szeretné olvasói figyelmét felhívni. A cikk címe: “A babgulyás nem tartalommarketing”. A cikkben a szerző, Petrányi-Széll András, az MPRSZ alelnöke felhívja a figyelmet arra, hogy “Még ma is sok félreértés van akörül, hogy mi számít PR-cikknek, PR-nak és mi számít tartalommarketingnek. Ezek közül a félreértések közül megpróbálok most néhányat tisztázni.”
Petrányi-Széll András írásában leszögezi, hogy “a PR alapvetően a vállalat hírnevével foglalkozik. Őrzi, építi, megvédi. A vállalatot elhelyezi a közösségi térben, erősíti kapcsolatait az érintettekkel. Ahogyan korábban a Tartalommarketing.hu oldalon is meghatározásra került: a PR a viselkedés, vélemény befolyásolásával a vállalatot, márkát övező jóakarat és támogatás megszerzésén dolgozik, közönségébe a vásárlókon kívül mások is beletartoznak (pl. jogalkotók, részvényesek).
Az ugyanott található meghatározás szerint a tartalommarketing túl azon, hogy márkát is épít, a vásárlókra fókuszál, és elérni kívánt hatásként a vásárlásra, illetve az azt megelőző vagy követő, de mindenképpen jól mérhető lépésekre (pl. kipróbálás, ajánlás).”
A teljes cikk ide kattintva elolvasható.
A szerkesztő megjegyzése:
A CCO Magazin már több alkalommal foglalkozott a pr-cikkek kérdésével. Az egyik témába vágó cikkünk: “A Média önszabályzás a minőségi újságírást támogató, a média szabadságát biztosító eszköz”
A Média Önszabályzó testület 2014/3. számú határozatában ajánlást adott ki “A PR-CIKKEK MEGJELENTETÉSÉRŐL” A határozat ide kattintva elolvasható.
Az MPRSZ állásfoglalása a pr-cikkek kérdésében ide kattintva elolvasható.