A marketing112.hu cikkben számolt be a Facebook magyarországi felhasználóinak számáról, a socialtimes.hu/stat/HU statisztikai adatai alapján.
Nemrégiben látott napvilágot az egész világra kiterjedő statisztika a Facebook használatra vonatkozóan. Az adatok alapján országokra és városokra is le lehet bontani, hogy hol mennyire népszerű a Facebook használata.
A social times adatai szerint a magyarországi aktív Facebook felhasználók száma 4.221.580 fő, még a populáció: 9.958.000 fő. Ez azt jelenti, hogy a Facebook penetráció jelenlegi mértéke 42.39%, azaz szinte minden második ember rendelkezik Facebook profillal. Az adatok alapján még azt is megállapíthatjuk, hogy a felhasználók tipikus életkora 18 és 35 év közötti.
Az alábbi ábra az adatokat városok szerinti lebontásban szemlélteti
Forrás: socialtimes.hu/stat/HU
Az adatokból is arra tudunk következtetni, hogy a Facebook egy hatalmas és jelentős közösségi platformmá nötte ki magát hazánkban is az elmúlt pár év alatt. Az oldal középpontjában a kapcsolatépítés, a tartalommegosztás áll, mind a magán, mind az üzleti élet területén. Ebből pedig arra következtethetünk, hogy mindeképpen megéri a cégeknek az, hogy ők is létrehozzák saját üzleti Facebook profiljukat, és azon keresztül is tartsák a kapcsolatot vásárlóközönségükkel. Az okostelefonok előretörésével a közösségi portálok további erősödése várható. Hiszen így már nincsenek a felhasználók kizárólagosan számítógéphasználathoz kötve, ahhoz, hogy facebookozzanak.
Nagy Zsolt
Forrás: www.marketing112.hu
Szerkesztőségünk megjegyzése: Magyarországon sokan vitatkoznak arról, hogy az internet hazai elterjedése mekkora és milyen a hatása a hazai kereskedelmi internetezésre, ezen belül az e-marketingre, vagy az e-pr-re. Elterjedt vélemény, még szakemberek között is, hogy a hazai e-business még nem éri el a fejlett világ szintjét. Szeretnénk felhívni a figyelmet a témában vitatkozóknak egy tényre, hogy a fent látható statisztika szerint Budapesten, annyi Facebook felhasználó van, mint Zágrábban és Pozsonyban együttvéve, és a budapesti felhasználók száma nagyobb, mint Bécs Facebook-ozóié.