Az Über és a budapesti taxisok egymásnak feszülése az egyik legforróbb téma a közbeszédben jelenleg. A megosztás alapú gazdaságra (sharing economy) azonban számos egyéb cég épít globális bizniszt. Elég csak a legnagyobb szállásmegosztóra, az Airbnb-re gondolni, ami már Magyarországon is hasít, sértve ezzel a hagyományos szállodák, hotelek érdekeit. Többek között ez is téma lesz az Evolution & Mobile Hungary konferencián, ami a digitális gazdaság legégetőbb kérdéseit járja körbe, bemutatva a közösségi média, az okos- és mobiltechnológia legfrissebb hazai és nemzetközi trendjeit.
Egyre nő a megosztás alapú üzleti modellre épülő szolgáltatások száma
A digitális forradalom megállíthatatlanul dübörög: az internet, az okostechnológia, a mobil és a közösségi média számos iparágban elsöprő erejű változásokat okoz. A márkáknak egyre fontosabb a jelenlét a közösségi oldalakon, az e-kereskedelmen belül pedig egyre nő a mobil szerepe, küszöbön a viselhető okoseszközök piaci robbanása, míg hazánkban is egyre terjednek az okosváros megoldások.
Ilyen és ezekhez hasonló témákra fókuszál a március 2-3-án megrendezésre kerülő Evolution & Mobile Hungary összesen nyolc szekció keretében. A rendezvény részeként továbbá a Magyar Reklámszövetség és társszervezetei külön szakmai nap keretében bemutatják a tavalyi reklámköltési adatokat és az ezek mögött meghúzódó trendeket.
Jobban szeretjük a pletykákat a híreknél
A közösségi média életünk szerves része, a cégeknek pedig kiváló terep a marketingre vagy akár az értékesítésre. Az Evolution részeként külön szekció foglalkozik a területtel, melynek keretében többek között olyan kérdésekre kaphatnak választ az érdeklődők, hogy vajon mit kezd a közösségi médiával egy olyan cég, mint a Coca Cola, illetve, hogy tényleg sokkal szívesebben osztunk-e meg pletykákat, híreszteléseket, vagy éppen összeesküvés elméleteket a közösségi médiában, mint tényeken alapuló híreket.
Hová megy a pénz a magyar reklámpiacon?
Szintén az Evolution keretében tart szakmai napot a Magyar Reklámszövetség és társzervezetei annak érdekében, hogy a szakma előtt megvitassák a 2015-ös reklámköltési adatokat, a mögötte álló hatásokat, és ehhez kapcsolódóan megvizsgálják az iparág aktuális trendjeit. Az esemény folyamán szó esik a reklámpiacot érintő szerkezeti és egyéb változásokról, a médiapiac jövőjéről, de a szakemberek olyan aktualitásokat is vizsgálnak, mint a Netflix megjelenése a magyar piacon.
Gombamód szaporodnak az okostechnológiára építő cégek hazánkban
A Mobile Hungary keretében számos előadás vizsgálja, hogy melyek az IoT (dolgok internete), az m2m (gépek közötti kommunikáció) az okosváros, és a megosztás alapú gazdaság megoldások legfrissebb hazai trendjei. Az okostechnológia egyre nagyobb hatással van az otthonunkra, a divatra, az oktatásra, a közlekedésre, a szabadidőnk eltöltésére és életünk még rengeteg egyéb területére, ezért a konferencia is hangsúlyosan kezeli a témát. A rendezvényen előad többek az Über magyarországi képviselője, de számos hazai, okostechnológiára építő magyar startup is beszámol tapasztalatairól.
Evolution/Mobile Hungary konferencia
A 2016. március 2-3-án megrendezésre kerülő ún. „workshop konferencia”elsősorban esettanulmányokon és gyakorlati példákon keresztül építkezve igyekszik elemezni a piaci helyzetképet és a várható trendeket. A konferencia gyakorlatias szemlélettel mutatja be a digitális eszközök széleskörű használati lehetőségeit a kommunikációs és médiaszakma különböző szegmenseiben. A szervezők célja, hogy az előadások a lehető legkevésbé elméletiek, hanem sokkal inkább esettanulmányokat ismertető prezentációk legyenek, melyek keretében jó és rossz példák kerülnek bemutatásra. A konferencián a szervezők 7-800 látogatóra számítanak, köztük a hirdetői-megrendelői oldal képviselőire, az ügynökségek, a különböző médiumok és a sales house-ok munkatársaira egyaránt.
Forrás: Evolution & Mobile Hungary 2016 sajtó