Igen az európai segélyhívó rendszerre!

Többéves munka után, az Európai Parlament közlekedési és idegenforgalmi bizottsága pontot tett az e-segélyhívó (e-call) szabályozásra. ( Lapunk korábban hírt adott arról, hogy Európában új kampány indul a 112-es szám, az Egységes Segélyhívó Rendszer bevezetése érdekében. A folyamatról korábban már többször beszámoltunk, például itt és itt. ) A bizottság utolsó, decemberi ülésén, az európai parlamenti képviselők kiálltak az e-call rendszer európai bevezetése mellett, és meghatározták azokat a technikai feltételeket, amelyekkel minden autónak rendelkeznie kell 2015-ig.Többéves munka után, az Európai Parlament közlekedési és idegenforgalmi bizottsága pontot tett az e-segélyhívó (e-call) szabályozásra. ( Lapunk korábban hírt adott arról, hogy Európában új kampány indul a 112-es szám, az Egységes Segélyhívó Rendszer bevezetése érdekében. A folyamatról korábban már többször beszámoltunk, például itt és itt. ) A bizottság utolsó, decemberi ülésén, az európai parlamenti képviselők kiálltak az e-call rendszer európai bevezetése mellett, és meghatározták azokat a technikai feltételeket, amelyekkel minden autónak rendelkeznie kell 2015-ig.

A döntés szerint az európai segélyhívó rendszernek alapjaiban a 112-es hívószámon kell működnie, hozzáférhetőnek, biztonságosnak kell lennie, területileg Európa egészét fel kell ölelnie. 2015-re minden személyautónak rendelkeznie kell ezzel a technikai eszközzel, amely lehetővé teszi az interoperabilitást és nyitott platformot. Mindezeken túl, a tagállamoknak ki kell alakítaniuk a közbiztonsági válaszpontok hálózatát, ahová baleset esetén a hívások érkeznek.

Komoly, több éves egyeztetésen vagyunk túl – ezzel a dossziéval már 2005 óta foglalkozik az Európai Bizottság –, minden szakmai szervezet, autógyártó és biztosító véleményét is figyelembe vettük a jelentés és az állásfoglalás elkészítésénél. A technikai lehetőségek már megengedik, hogy egy általánosan elfogadott minimum szintet megoldjunk minden személyautóban. A joganyag elkészítésében személyesen is részt vettem és az intelligens autóról szóló jelentést követően a mai szavazással újabb fontos állomáshoz érkeztünk. Ha a közlekedést biztonságossá tesszük, sokkal több ember életét tudjuk megmenteni. Ehhez azonban egységes, jó működő és Európa minden részén, minden polgár számára közvetlenül és ingyenesen hozzáférhető segélyhívó rendszernek kell működnie emelte ki dr. Gurmai Zita magyar európai parlamenti képviselő a szavazás után.Komoly, több éves egyeztetésen vagyunk túl – ezzel a dossziéval már 2005 óta foglalkozik az Európai Bizottság –, minden szakmai szervezet, autógyártó és biztosító véleményét is figyelembe vettük a jelentés és az állásfoglalás elkészítésénél. A technikai lehetőségek már megengedik, hogy egy általánosan elfogadott minimum szintet megoldjunk minden személyautóban. A joganyag elkészítésében személyesen is részt vettem és az intelligens autóról szóló jelentést követően a mai szavazással újabb fontos állomáshoz érkeztünk.
Ha a közlekedést biztonságossá tesszük, sokkal több ember életét tudjuk megmenteni. Ehhez azonban egységes, jó működő és Európa minden részén, minden polgár számára közvetlenül és ingyenesen hozzáférhető segélyhívó rendszernek kell működnie emelte ki dr. Gurmai Zita magyar európai parlamenti képviselő a szavazás után.

 

Forrás: BreuerPress