Kikelet a Social Media világában

A tengerentúlon, az Egyesült Államokban a public relations világának fő kérdése idén tavasszal a social media. Több rendezvény is ezzel a témával foglalkozik.

 

A nyitány Április 17-én New Yorkban kezdődik, ahol a társadalmi média ikonjainak és említésre méltó képviselőinek járó díjakat adják át (Social Media Icon Awards). A megnyitó vezérszónoka Jonathan Perelman a BuzzFeed egyik elnökhelyettese lesz, aki korábban a Google ipari kapcsolataiért felelős vezére volt. Megnyitó beszédében
megosztja majd a hallgatósággal a BuzzFeed sikerének titkát a digitális zűrzavar áttörésében és betekintést enged abba, hogy a public relations profik rövidesen egy megújulási időszakba léphetnek, ha megtanulják, miként kell megosztani a tartalmakat egy sokkal szélesebb skálán, mondhatnánk tömeges méretekben.

Ezzel a megnyitóval indul a konferencia, mely a social media nagy hármas platformjáról, a Facebook-Twitter-Pinterest hármasról szól. A cél. hogy a konferencia résztvevői e nagy hármas szakértőivé váljanak a saját cégüknél, s ezáltal termékeiket, cégeiket új csúcsokra juttathassák. A nagyszámú előadó közül kiemelném Alex Cecala-t a KETCHUM specialistáját, akivel a PR News (a pr-szakma meghatározó orgánuma) Márc.21-én interjút is készített. Előadásának témája rendkívül izgalmas és praktikus: „A public relations eszköztárod nélkülözhetetlen szociális eszközei” címmel arról beszél majd, miként kell a pr-eszköztárunkat a pr-céljainknak megfelelően saját magunknak megszabni, megformáln. A kifejezetten a saját cégünk számára leginkább megfelelő és nélkülözhetetlen eszközök szelektálása és testre szabása professzionizmust és innovációt igényel.

Egy másik figyelemre méltó előadó Rose Mary Moegling a Toshiba America Medical Systems menedzsere. Témája azokról az igazoltan legjobb Twitter taktikákról és stratégiáról szól, melyek révén követők légióit lehet megnyerni és megtartani a saját termékeink, márkáink számára. Ami leginkább érdekfeszítő ebben a témában az, miként lehet a válságidőszakban is olyan szintre emelni a Twitter stratégiánkat, hogy klienseinknek a márkáinkhoz való hűségét bebetonozhassuk.

A PR News egy másik fontos tavaszi eseményre is felhívja Facebook közönségét, nevezetesen a híres washingtoni „The National Press Club”-ban máj.14-én kezdődő PR Író Újonckiképző Táborra, ahol arra tanítják meg a résztvevőket, hogy a sikeres pr-karrier szilárd alapja a hatékony-, célravezető-, eredményes pr-írás megtanulása. Ennek mikéntjét ismert szakértők mutatják be interaktív módon.

A twitterShare, facebookShare, linkedinShare és pinterestShare – azaz a megosztás – egyik
legjobb példájaként emlithető Carries Fox-nak a C. Fox Communication munkatársának beszámolója arról, hogy miként gyűjtöttek össze húszezer dollárt az idén márciusban kiosztandó éves díjra, melyet a pro bono publis relations szolgálatban leginkább eredményes nonprofit szervezet kaphat meg. Mint a beszámolóból kiderült, hogy a “jó tevés” – mint hozzáadott bónusz – cégüknek folyamatos gyarapodást hozott az elmúlt 4 évben, s ennek a „Doing Good”-nak az üzletre való kihatását mutatja be úgy, hogy megtanít az ehhez szükséges öt legfontosabb
tudnivaló részleteire és annak hathatós alkalmazására.

Még egy esemény várja a pr-szakma figyelmét. Máj.15-én tartja a PR News az ún. „PR Measurement” konferenciáját, melyet szintén a „National Press Club”-ban rendeznek Washington D.C.-ben. A public relations mérése a pr-szakma Achillesz sarka. Mások úgy fogalmaznak, hogy a pr-mérés az a szörny, amelyik a legjobb pr-szakembereket se hagyja aludni éjszakánként. Ez a konferencia arról szól, hogy miként lehet összpontosítani a média kapcsolatokra,  social media-ra, a reputációra, az elismertség növelésére és a válságkezelő programokra, Olyan előadók ismertetik a módszereiket, mint Don Bartholomew a Ketchum-tól és Eric R. Warner / Thomson Reuters Corporate Services.

Összegezve a sok új elképzelést, a “best practice”-t, a jobbnál jobb gyakorlatot, az átadandó titkokat, az innovatív megoldások állandóan változó ismeretében fel kell tennünk a kérdést: mi marad állandó és mi lehet a public relations gyakorlati feladata? Alighanem a pr-szakma jelenére és jövőjére nincs jobb megfogalmazás, mint amit a CCO Magazin főszerkesztője, Barát Tamás, a lapban megjelent interjúban így fogalmazott meg: „Beszélj a környezeteddel (a közvéleménnyel) arról, amit megtettél, megteszel, vagy tenni akarsz, mondd el nekik céljaidat, kérdezd meg véleményüket és így a tájékoztatás, a megértetés és a visszacsatolás útján vond be őket tevékenységed alakításába! A public relations egyenlő a demokratikus társadalmakban működő szervezetek és környezetük közötti – hosszútávra tervezett – kétirányú kommunikáció tudatos megteremtésével, irányításával, szervezésével. A public relations művészet és tudomány, a bizalomépítés művészete és tudománya, amely arra irányul, hogy a szervezet elérje az általa kívánatosnak tartott optimális állapotot, ahol a környezete ismeri és elismeri, ahol a szervezetet a környezetében elismerik és megbecsülik”.
Nos, úgy gondolom, hogy ennek az optimális állapotnak az eléréséhez segíthetnek azok a fórumok, konferenciák és összejövetelek mind Amerikában mind Európában, melyek a megújulást, a kikeletet hirdetik a social media-ban.

Végezetül azt kívánom, hogy a bizalomépítés művészete és tudománya hozzon kikeletet a népek közötti kapcsolat és kölcsönös megbecsülés területén is, hogy megmaradhasson a remény a kívánatos optimális
állapot elérésére köztünk emberek közt a földön.

CCO Magazin / Ujhelyi Irma

Az amerikai események forrása: PRNEWS Online