Meghívó a Marketing, public relations és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferenciára Budapest, 2011. február 17-18.
Tisztelt Hölgyem! Tisztelt Uram!
Ezúton hívjuk meg Önt és munkatársait az egészségügyi és egészségipari kommunikációs ágazat hagyományos seregszemléjére, amelyet az eddigiek nyomdokain haladva az Egészségügy + Üzlet internetes portál rendez. A konferencián és a konferenciával lehetőséget kívánunk biztosítani ahhoz, hogy az egészségügy és az egészségipar területén dolgozó, a témakör iránt érdeklődő szakemberek közvetlenül is információkat és tájékoztatást kapjanak az őket érintő kérdésekről elméleti és gyakorlatorientált megközelítésben egyaránt.
A kapcsolódó Cocktail partyt pedig a kötetlen eszmecsere színterének szánjuk.
Bízunk benne, hogy Ön és munkatársai személyes jelenlétükkel megtisztelik rendezvényünket.
Tisztelettel:
a szervezők
Szakmai védnök: Nemzeti Egészségügyi és Egészségipari Kommunikációs Közhasznú Egyesület (NEEK)
Szervezők: Gesztes Tamás, Jóbai Zsolt, Várhegyi László
Média-partnerek: Egészségügy + Üzlet tematikus portál, CCO Magazin, Közérdekű-Hirdetmények.hu, Mindennapi Pszichológia,PR Herald, WebORVOS.hu
Marketing, public relations és reklám az egészségügyben Konferencia fő témái:
- Amikor és amiben hiányzik a kommunikáció
- Az információ szerepe a kommunikációs taktika és stratégia kialakításában (piackutatás, médiaelemzés, betegelégedettség-mérés, személyes adatok védelme stb.)
- Kommunikáció a speciális célcsoportok körében (különböző helyzetű betegek, gyermekek, idősek, fogyatékkal élők, ritka betegségben szenvedők stb.)
- Innováció a marketingkommunikációban (ötletek, módszerek, eszközök)
- Nemes ügyek támogatása (szponzoráció, pro bono ügynökségi munka stb.)
TERVEZETT PROGRAM
(Utolsó módosítás: 2011. február 7.)
A konferencián elhangzó előadások kivonatai ide kattintva elolvashatók.
2011. február 17. (csütörtök)
09:00-10:00 Regisztráció
10:00-10:05 Megnyitó – Jóbai Zsolt szervező, a Replant-Cardo Kft. ügyvezető igazgatója, a Eucomed igazgatótanácsi tagja
10:05-10:15 A ,,2010 egészségügyi kommunikációs kampánya” és a ,,2010 egészségügyi kommunikációs szakembere” címek átadása
Jóbai Zsolt, a NEEK elnöke
Üléselnök majd moderátor: Nógrádi Tóth Erzsébet, a MÚOSZ Egészségügyi Szakosztályának elnöke
10:15-10:35 Vitrai József, Bakacs Márta*, Juhász Attila**, Kaposvári Csilla, Nagy Csilla** (EgészségMonitor Kutató és Tanácsadó Nonprofit Közhasznú Kft., *Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet, **ÁNTSZ Közép-magyarországi Regionális Intézete): Jelentés egy egészségben elmaradott országból
10:35-12:00 Kerekasztal-beszélgetés: Hazai egészségügy – mit, mikor és hogyan kommunikáljunk
Eddigi résztvevők: Győrfi Pál, Jóbai Zsolt, Luif Ibolya, Prof. Orosz Éva
12:00-13:30 Ebédszünet
Üléselnök: Balogh Zoltán elnök (Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara), Csordás Ágnes elnök (Magyar Védőnők Egyesülete)
13:30-13:45 Dr. Rozsos István PhD., MBA (Tettye Egészségügyi és Esztétikai Központ, Pécs): Az elvárható gondosság – korlátok és kényszerek
13:45-14:00 Nagy Ákos kommunikációs igazgató (VM.komm Kommunikációs Tanácsadó Iroda, Budapest): Ritkák, de nem kevesek – avagy sok ritka sokra megy
14:00-14:15 Dr. Békési Andrea orvos igazgató (Bátor Tábor Alapítvány, Budapest): Kommunikáció beteg gyermekekkel
14:15-14:30 Cseh-Dálnoki Mária, Kéri-Záborszky Mária, Kuglerné Mészáros Katalin, Léderer Miklósné, Szabó-Molnár Beáta védőnők (Budapest XIII. kerületi Önkormányzat, Révész Utcai Rendelő, Budapest): Kommunikáció a védőnői munkában
14:30-14:45 Dr. Pusztai Erzsébet orvos, okl. business és management, egészség és életvezetési coach (Opes Kft, Budapest): Egészségteremtés, kommunikáció és coaching
14:45-15:00 Berend Dóra (Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet, Budapest): A komplementer és alternatív medicina helye az egészségügyben – véleménytérkép magyar és külföldi egészségügyi dolgozók szemével
15:00-15:15 Kérdések, hozzászólások
15:15-15:45 Kávészünet
Üléselnök: Balogh István elnök (Gyermekrák Alapítvány)
15:45-16:00 Buncsik Ildikó Kommunikációs és PR vezető (Heim Pál Gyermekkórház Igazgatás, Budapest): Mit tehet a szülő? A szülői felkészítő tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről
16:00-16:15 Kiss Katalin kutatási igazgató (Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft., Budapest): Betegek a neten – online egészségügyi trendek 2011-ben
16:15-16:30 Varga-Tarr Sándor kommunikációs vezető (Érthetően Az Egészségért Alapítvány, Budapest): Érthetően az egészségért – non-profit egészségkommunikáció 2.0
16:30-16:45 Győrfi Pál kommunikációs és PR igazgató (Országos Mentőszolgálat, Budapest): A Segíts okosan program
16:45-17:00 R. Nagy András ügyvezető igazgató (Próbakő Kommunikáció, Budapest) igazgatótanácsi tag (Worldcom PR Group EMEA régió): Önként és dalolva
17:00-17:15 Dr. Várszegi József ügyvezető igazgató (Szent Margit Rendelőintézet Nonprofit Kft., Budapest): Óbudai Egészségolimpia – Egy helyi népegészségügyi program tapasztalatai
17:15-17:30 Dr. Papp-Váry Árpád intézetvezető (Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézete, Budapest): Egészséges gerillák – a gerillareklám alkalmazásának lehetőségei
17:30-17:45 Kérdések, hozzászólások
17:45- Cocktail party
2011. február 18. (péntek)
Üléselnök: Dr. Fazekas Ildikó főtitkár (Önszabályozó Reklám Testület), elnök (Európai Önszabályozó Szervezet, EASA), Papp Zsuzsanna ügyfélkapcsolati igazgató (Hat Márka Művek)
09:00-09:15 Kassay Lili (Szponzorációs Asztaltársaság, a Business Group Kft. ügyvezető igazgatója, Budapest): Szponzoráció Magyarországon
09:15-09:30 Lakatos Zsófia ügyvezető igazgató (Hill&Knowlton Hungary Kft., Budapest): Nemes ügyek támogatása – ügynökségek
09:30-09:45 Sas István kreatív és kommunikációs igazgató (Kommunikációs Akadémia, Budapest): Jó reklám a ,,Jó” reklámja
09:45-10:00 Makarész Rita (Oxygen Medical, Budapest): Élj Tovább 5 Évvel! – Egy társadalmi felelősségvállalás élete a magánegészségügyben
10:00-10:15 Boros Melinda titkár (Orvosi és Egészségügyi Vállalkozások Országos Szövetsége, Budapest): Egészségügyi szolgáltatók üzleti, kommunikációs etikai kódexe
10:15-10:30 Finfera Maximilián (Egészségügyi Praxismenedzsment, Budapest): Egy magán orvosi rendelés beindítása marketing szempontból – Sleep Center
10:30-10:45 Verik Orsolya (Oxygen Medical, Budapest): Medical Spa közös kommunikációj
a – Buktatók és kihívások
10:45-11:00 Kérdések, hozzászólások
11:00-11:20 Kávészünet
Üléselnök: Beke Zsuzsanna Kormányzati kapcsolatok és PR vezető (Richter Gedeon Nyrt.), alelnök (Magyar Reklámszövetség)
11:20-11:35 Varga Katalin pszichológus, PhD. (ELTE PPK Affektív Pszichológiai Intézeti Központ, Budapest): Dilemmák a kötelező betegtájékoztatók körül: a negatív szuggesztiók romboló hatása
11:35-11:50 Szerencsés Dóra (Millward Brown, Budapest): Megfelelő információra épített stratégiai, taktikai döntések, lépések
11:50-12:05 Mikulás Gábor elnök (Magyar Információbrókerek Egyesülete, Budapest): Infobrókerek a marketingkommunikáció szolgálatában)
12:05-12:20 Rózsa Iván kommunikációs és PR igazgató (sanofi-aventis Zrt., Budapest) előadása
12:20-12:35 Krisztics Dezső ügyvezető igazgató (Sudler & Hennessey Budapest): Hogyan készítsünk kreatív gyógyszerhirdetéseket?
12:35-12:50 Sima Gergely key account manager (Ventiv Expo Kft., Budapest): A jó image egy gyógyszeripari konferencián
12:50-13:05 Kérdések, hozzászólások
13:05-14:00 Ebédszünet
Üléselnök: Prof. Dr. Simon Tamás elnök (Magyar Rákellenes Liga)
14:00-14:15 Dr. Lelovics Zsuzsanna, Tolnai Bianka (Nemzetközi Táplálkozáskutató Intézet, Pécs): Kinek hiszünk manapság? Táplálkozás és kommunikáció
14:15-14:30 Töttösi Adrienn, Herczeg Anna, Dr. Lelovics Zsuzsanna (Nemzetközi Táplálkozáskutató Intézet, Pécs): Gyermekélelmiszerek a gyermekek ellen
14:30-14:45 Kovács Ildikó, Szakály Zoltán*, Dr. Lelovics Zsuzsanna (Egészséges Magyarországért Egyesület, Budapest, *Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem Tanszék, Kaposvár): Az élelmiszercímke mint kommunikációs felület
14:45-15:00 Fazekas Piroska: Orvoslás az interneten (?)
15:00:15:15 Kérdések, hozzászólások
15:15-15:30 Kávészünet
Üléselnök: Tóth Krisztián vezérigazgató (Carnation Zrt.)
15:30-15:45 Barát Tamás főszerkesztő (CCO Magazin, Budapest): Hogyan használható az e-pr és a közösségi média az egészségügyben, különösen az orvo-beteg kapcsolatban. Média és társadalom – társadalmi (közösségi) média
15:45-16:00 Nagy Péter Ph.D. hallgató (Budapesti Corvinus Egyetem): Virtuális jelenlét a Facebook-on – avagy lehetőségek az egészségügyi marketing számára
16:00-16:15 Kohanecz Margit ügyvezető igazgató (Origin Consulting Kft., Érd): Egészségügyi Internet Marketing – aki nem használja az új eszközöket, az végleg lemarad
16:15-16:30 Máté Balázs kutatási igazgató (Abfox Internet Marketing Kft., Gödöllő): Vényköteles gyógyszerek hatékony kommunikációja a Totális Internetes Jelenlét segítségével
16:30-16:45 Boros Norbert site manager (Neo Interactive, Budapest): Patikapédia.hu: Hogyan oszthatunk meg egészségügyi információkat költséghatékonyan és gyorsan?
16:45:17:00 Kérdések, hozzászólások
A Konferencián előadás tart a CCO Magazin Főszerkesztője is. Az alábbiakban – figyelemfelkeltőül – közöljük előadásának kivonatát:
Hogyan használható az e-pr és a közösségi média az egészségügyben, különösen az orvos–beteg kapcsolatban
Média és társadalom – társadalmi (közösségi) média
A kommunikáció, a beteg és az orvos között rendkívül fontos eleme és ily módon alapvető része a gyógyítási folyamatnak, valamint a betegségek megelőzésének. Az előadás az orvos – beteg kapcsolatot, a társadalom és a média viszonyát a kommunikáció legkorszerűbb eszközeinek oldaláról, az internet, az epr viszonylatában, a társadalmi (közösségi) média aspektusából vizsgálja.
Az előadás tisztázza, hogy mit is jelent az epr kifejezés, valamint, hogy az epr hogyan és mire használható fel az egészségügyi kommunikációs során?
Az előadás kiemelten foglalkozik a társadalmi (közösségi) média elterjedésének okaival, nevezetesen azzal a két ténnyel, miszerint a technika fejlettségén kívül, a társadalom nagy részében megfogalmazódott demokratikus igények fokozott megjelenése a legfőbb oka a társadalmi média elterjedésének, népszerűségének. Egyrészről szükséges volt hozzá a kommunikáció technikájával összefüggő találmányok fejlettségének mai szintje. Másrészt két egymással szorosan összefüggő társadalmi igény megjelenése követelte ki a társadalmi média helyét a mai, modern, kapitalistának nevezett társadalomban. Az egyik, a társadalom tagjainak a demokrácia iránti fokozott igénye, amely a demokrácia minél szélesebb körben elérhető megjelenésében keresendő. A másik, a társadalom tagjainak, a társadalomban való fokozott, nyílt megnyilvánulás igényében, a kommunikáció szabadsága iránti követelményben keresendő.
Az előadás rendszerbe foglaltan ismerteti az epr különböző típusait, a web-pr, a net-pr és az online-pr fogalmát, illetve a social media jelentősségét a társadalomban.
Az előadás kiemeli azt a tényt, miszerint az online media egyesíti a nyomtatott és elektronikus sajtó minden előnyét, viszonylag kevés hátrányt mutat. Amíg a nyomtatott sajtó, véges, illetve bizonyos fokig korlátozott, addig az online media végtelen számú lehetőséget tud nyújtani, annak ellenére, hogy pszichológiai szempontból valójában nem igazán tekinthető új médiumnak, hiszen egyesíti a korábbi médiumok előnyeit, és valójában hasonlóan is működik, mint a korábban ismert média. Mégis új médiumnak tekintjük, hiszen olyan lehetőségeket nyújt, amely az eddigi média felhasználásnál csak korlátozottan volt lehetséges és ez az új lehetőség az interaktivitás.
Az előadás kiemelten foglalkozik a közösségi média ismert „műfajai”-val, annak két legismertebb megjelenési formájával, a Facebook és a Twitter-el.
A közösségi média egyértelműen, a szervezetek, személyek tudatos kommunikáció szervezése, a public relations tevékenységük részeként a kétirányú kommunikáció lehetőségét biztosítja, hiszen a kifejezetten erre a célra létrehozott internetes közösségi – társadalmi – felületeken közölt tartalmakra lehetőséget teremt az azonnali visszacsatolásra, azaz az interakcióra, a válaszadásra. Megteremtve a viszontválasz lehetőségét is a társadalmi interakció segítségével. A közösségi média ezzel közreműködik az értékteremtésben, oly módon, hogy hatékonyan és alkotó módon hozzájárul a résztvevők közötti kölcsönös megértéshez, valamint a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatok létrejöttéhez., ily módon elősegítheti a hatékonyabb egészségügyi kommunikációt, a jobb orvos –beteg kapcsolatot.
Barát Tamás
CCO Magazin Főszerkesztő