– tette fel a kérdés a New Yorkban működő The Museum of Public Relations, az általuk szervezett eseménysorozat első beszélgetésén, a mai napon az interneten. A CCO Magazin tudósítója jelen volt az eseményen.
The Museum of Public Relations célja a “Propaganda and Democracy” elnevezésű eseménysorozat megszervezésével szerette volna felhívni a figyelmet a szakma szerepének feltárására az igazság védelmében és a dezinformáció megelőzésében.
Az első beszélgetést Todd C Helmus, magatartáskutató vezette. Akik a kérdésekre válaszoltak:
- Steven Luckert, a Washington DC. -ben található holokauszt emlékmúzeum vezető programkurátora,
- Gavin Wilde, a Carnegie Alapítvány a Nemzetközi Békéért vezető munkatársa, valamint
- Lisa Brooten, a Southern Illinois University Carbondale Művészeti és Média Főiskola docense.
A weben megszervezett első beszélgetés előadói elsőként felidézték a hitleri és a sztálini propaganda szerepét, sajátosságait. Szó került arról is, hogy hogyan tudják a kommunikációs szakemberek erősíteni a demokráciát?
Steven Luckert a hitleri, Gavin Wilde a sztálini propaganda sajátosságairól beszélt. Lisa Brooten a 2015-ös Rohingya (Myanmar) menekültválság kapcsán a huszonegyedik század kommunikációs problémáit feszegette. Így a múlt példái között szerepelt a tudatos náci propaganda befolyása az akkori választásokra és felmerültek a social media által generált problémák is.
A beszélgetésen felmerült a propaganda és a demokrácia, a demokrácia és a public relations viszonya.
A beszélgetés kérdéseihez a közönség soraiból több hozzászólás érkezett. Az egyik hozzászóló véleménye az volt, hogy a propaganda mindig az üzenet kibocsátójának az érdekeit szolgálja. Ez különösen a diktatúrákban érhető tetten. Az információk korrekt megjelenítésének a médiában függetlennek kellene lennie.
A felmerült kérdésre, miszerint mi a propaganda és a public relations egymáshoz fűződő viszonya, az egyik hozzászóló, a CCO Magazin alapító-főszerkesztőjének véleménye is elhangzott. E szerint: “Tisztázzuk! a public relations nem propaganda és viszont. A public relations feltételezi a demokráciát, a demokrácia feltételezi a public relationst.”
A The Museum of Public Relations által szervezett beszélgetés sorozat augusztus 18-án folytatódik az interneten, azzal a témával, miszerint “Hogyan rombolta le a közbizalmat a QANON, a Proud Boys és az Extremist Media?”
A beszélgetés sorozat záró eseménye szeptember 1-én lesz az interneten: “A propaganda és a dezinformáció elleni küzdelem: Hogyan segítheti a kommunikáció a demokrácia megőrzését?”