Daniel Tisch a Global Aliance elnöke nyolc hasznos gyakorlati tanácsot fogalmazott meg és tett közzé a Melbourne Mandate mindennapi alkalmazásához. A Melbourne Mandate egy olyan pr-szakmai nyilatkozat, amelyet egy globális kutatás és az azt követő vita után 30 ország több mint 800 public relations és közösségi média szakembere fogadta el 2012-ben Melbourne -ben, a Global Alliance által szervezett World Public Relations Forum-on (WPRF).
A Global Alliance for PR & Communications Management a világ főbb PR&CM szervezeteinek és intézményeinek a konföderációja. Ez a szervezet összességében a világon dolgozó mintegy 160 ezer gyakorló public relations és kommunikációs, valamint a kommunikációs felsőoktatásban dolgozó szakembert jelenti.
A Melbourne Mandate ide kattintva eredetiben elolvasható. Ennek a dokumentumnak mindennapi gyakorlati alkalmazásához írt Daniel Tisch – a Global Alliance elnöke és a dokumentum társszerzője – 8 hasznos tanácsot legutóbbi cikkében.
Mivel a mai – eddig soha nem tapasztalt – társadalmi hozzáférés a kommunikációhoz új kihívásokat és lehetőségeket jelent a cégek és a globális társadalom számára, szükségessé vált egy új Mandate megszövegezése, amely tartalmazza azokat a szerepköröket, felelősségtartományokat és elveket, amelyeket a 2012-es WPRF résztvevői egyhangúan elfogadtak.
Lássuk tehát a Tisch által adott 8 jó tanácsot a dokumentumban foglaltak napi alkalmazásához:
1. Pontosan határozd meg azt, amit csinálsz úgy, hogy a főnököd,vagy a klienseid értékelni tudják azt. A céged karakterének és értékeinek pontos definiálása révén a public relations irányítja a cég reputációját azáltal, hogy felépíti az ügyfelek meghallgatásának kultúráját, segíti a céget a rizikók és lehetőségek felmérésében és azáltal,hogy meghatározza a vállalatnak a társadalmi felelősségét, végül is a public relations értéket hoz létre és demonstrálja azt.
2. Ismerd a szakterületed felelősségét. Egy pr-szakember feladata az, hogy a mondanivaló igaz legyen és alkalmazza az etikai kommunikáció elveit, hogy ezáltal hosszútávon közös hasznot hozzon létre. (Mindenki ismeri a public relations etikai kódexét és a Melbourne Mandate személyes és szakmabeli felelősségre vonatkozó elveit?)
3. Tervezd meg saját szakmai tovább fejlődésedet – valamint a csoportodét is. Használva a Melbourne Mandate-ben meghatározott szerepköröket, pontosítsd azokat a területeket ahol szakmailag fejlődhetsz. Ha menedzser vagy, akkor vedd figyelembe, mely területen fejlődhetnek kollégáid.
4. Kezdeményezz párbeszédet:” Vajon kommunikatív cég vagyunk?” Tedd fel ezt a kérdést a menedzserednek, ügyvezetődnek vagy ügyfelednek, használva a Melbourne Mandate kutatásokon alapuló vízióját a kommunikatív cég karakteréről. Ha a cég nem kellően kommunikatívnak ítéltetik, folytass párbeszédet a fejlesztési tervről.
5. Mi a céged karaktere és mik az értékei? Ha nem tudod, talán érdemes volna a cégen belül párbeszédet kezdeményezni. Céged reputációja mások gondolkodásában létezik és ennek befolyásolására a legreményteljesebb az, ha pontosan meghatározod céged karakterét és értékeit – és biztosítod,hogy alkalmazóid és részvényeseid is ismerjék azokat.
6. Építs fel egy “meghallgatási stratégiát” együttműködve más társterületekkel. A kommunikáció sok más társterületet érint : egyebek között humánerőforrás, marketing, ügyfélszolgálat, valamint társadalmi-, munka-, kormány- és befektetői relációkat. Használd a Melbourne Mandate irányelveit a kollaborativ tárgyalásokat illetően, hogy megismerd, mennyire figyel oda és reagál a cég a részvényeseire, és mennyire veszi figyelembe azok elvárásait döntéshozatal előtt.
7. Fenntartható a céged? A Melbourne Mandate víziója a fenntartható cégről az, hogy az megosztott értékeket hoz létre részvényeseivel és a társadalommal. Van erős értékteremtő történeted, amely a cég pénzügyi sztoriján túlmutat? Használd a Melbourne Mandate dokumentumot, hogy értékelni tudd és megerősítsd a saját történetedet. Vedd figyelembe a cégedre vonatkozó integrált jelentés elveit.
8. Mérd céged kommunikációjának minőségét. Használd a Mandate koncepcióját és az olyan eszközöket, mint az Integrity Index, amely leméri egy cég saját maga által állított értékeinek betartását – hogy aztán pontosan kijelölhesse saját szervezetén belül pr-gyakorlatait.
Forrás: Global Alliance
CCO Magazin / Ujhelyi Irma